برنامه ریزی منسجم برای بهبود راه‌های هوایی/ اعطای گواهینامه صلاحیت وارسی پروازی شرکت فرودگاه‌ها

سازمان هواپیمایی گواهینامه صلاحیت پروازی فلایت چک را به مرکز وارسی پروازی شرکت فرودگاه‌ها اعطا کرد که این امر قدم مهمی در عرصه هوانوردی کشور است.

اعطای گواهینامه صلاحیت وارسی پروازی شرکت فرودگاه‌ها/برنامه ریزی منسجم برای بهبود راه‌های هواییبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، این سازمان امروز لوح و گواهینامه صلاحیت پروازی فلایت چک را به مرکز وارسی پروازی و خدمات هوایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی اعطا کرد.

در این مراسم که با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی، مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان و جمعی از مدیران شرکت فرودگاه‌ها برگزار شد، علی عابدزاده گفت: اعطای لوح و گواهینامه صلاحیت پروازی فلایت چک به مرکز وارسی پروازی و خدمات هوایی، تجلی اوج مسئولیت پذیری سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی است.

وی افزود: این موضوع قدم مهمی در عرصه هوانوردی کشور است چرا که امروز این مسئولیت پذیری به نگرانی مسئولان کشور و همه کسانی که دغدغه ایمنی هوایی کشور را دارند به بهترین شکل پاسخ داده است.

عابدزاده با تاکید بر نیازمندی آسمان ایران به هواپیمای دوم فلایت چک اظهارامیدواری کرد با اعطای این گواهینامه شاهد اعتلای فعالیت مرکز وارسی پروازی و خدمات هوایی شرکت فرودگاه‌ها باشیم.


بیشتر بخوانید: ۲۲۰ هزار زائر اربعین در فرودگاه امام (ره) اعزام و پذیرش شدند/ انجام یک هزار و ۳۱۴ پرواز ویژه اربعین


رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: امروز با قطعیت اعلام می‌کنم این اقدام براساس استاندارد‌های روز دنیا انجام شده و هر چند ابتدا بر نحوه کار ایراداتی وارد کردیم، اما اطمینان داریم این فعالیت‌ها در بستر استاندارد‌ها حرکت کرده و در تاریخ صنعت به عنوان یک کاردرست برای همیشه ماندگار خواهد شد.

وی تصریح کرد: سازمان برای بهبود بخشیدن به راه‌های هوایی برنامه ریزی‌های منسجمی دارد و اکنون اساس و پایه آن بنا شده است.

در ادامه سیاوش امیرمکری رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: از زمانی که مسئولیت وارسی پروازی آسمان کشور برعهده شرکت فرودگاه‌ها نهاده شده کار‌ها به خوبی انجام شده و همین امر منجر شد تا امروز شاهد دریافت گواهینامه صلاحیت پروازی باشیم.

وی افزود: حجم کار در مرکز وارسی پروازی و خدمات هوایی شرکت بسیار بالاست و با یک هواپیمای فلایت چک قطعا با محدودیت‌های رو به رو هستیم.

امیر مکری از ورود تجهیزات FIS هواپیمای فلایت چک دوم به کشور خبرداد و اظهار امیدواری کرد به زودی شاهد ورود هواپیمای دوم باشیم.

پس از حدود سه سال فعالیت مرکز وارسی پروازی و خدمات هوایی شرکت فرودگاه‌ها بیش از ۱۴۰۰ ساعت پرواز فلایت چک در ۶۸ فرودگاه کشور به صورت مداوم و مکرر و با نظارت سازمان با موفقیت انجام شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرودگاه ، هواپیمایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار