مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان:

جشنواره ملی ایل سنگسر برگزار می‌شود

مهدی جمال گفت: جشنواره ملی ایل سنگسر ۱۵ الی ۱۷ آبان ماه در شهرستان مهدی‌شهر برگزار می‌شود.

جشنواره ملی ایل سنگسر برگزار می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی جمال مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان در نشست خبری بابیان اینکه جشنواره ملی ایل سنگسر ۱۵ الی ۱۷ آبان ماه در مهدی‌شهر برگزار می‌شود گفت: جاذبه‌های فرهنگی، گردشگری و سبک زندگی ایلاتی محور این جشنواره هستند.

او با بیان اینکه این جشنواره با نگاه استانی برگزار شده و لذا مخصوص فقط مهدی‌شهر نخواهد بود افزود: یکی از اهداف برگزاری جشنواره ایل سنگسر ترویج ظرفیت‌های گردشگری استان است.

جمال از تلاش برای تقویت گردشگری خلاق در استان خبر داد و گفت: همزمان با جشنواره ملی ایل سنگسر یک قطار گردشگری با ظرفیت ۳۰۰ نفر با شعار سمنان مقصدی تازه برای سفر به استان سفر می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان بابیان اینکه برای تبدیل‌شدن یک معبر به مقصد گردشگری آمادگی‌هایی را باید داشته باشیم تا گردشگران داخلی و خارجی را جذب کنیم تصریح کرد: افزایش ماندگاری مسافران نیازمند زیرساخت‌های مبتدی و ابتدایی است که میراث فرهنگی تمام تلاش خودش را با ان‌جی‌او‌های فعال و بخش خصوصی به کار بسته تا این مهم محقق شود.

جمال بابیان اینکه استان سمنان دارای ظرفیت‌های فراوان گردشگری است، بیان کرد: گردشگری در استان طی سال جاری جهش خوبی داشته تاجایی که این استان ۳۷.۵ درصد رشد اقامتی مسافران را تجربه و در این راه، رتبه نخست کشور را به دست آورده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان بابیان اینکه کسانی که دلسوزان واقعی گردشگری هستند باید به میدان بیایند، تأکید کرد: باید ظرفیت‌های گردشگری را بالا ببریم که در این راستا جشنواره‌هایی مانند ایل سنگسر با حضور استان‌هایی از سراسر کشور یکی از این راهکار‌ها است.

او بابیان اینکه بزرگ‌ترین برآیند جشنواره ایل عشایری، ترویج و معرفی سبک زندگی عشایر ایل سنگسر به مردم است، گفت: سبک زندگی عشایری اگر با این جشنواره‌ها تقویت نشود ممکن است مانند بسیاری از مدل‌های زندگی ایرانی فراموش شود.

انتهای پیام / ر

قطار گردشگری با شعار سمنان مقصدی تازه برای سفر به استان سفر می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار