انجام بیش از ۵۶ هزار عملیات بیمه گری در سرپرستی بیمه سلامت شمال استان اصفهان

مدیر سرپرستی بیمه سلامت شمال استان اصفهان از ۵۶ هزار و ۱۵۶ عملیات بیمه گری در شش ماه نخست سال جاری در مناطق شمال استان اصفهان شامل شهرستان‌های کاشان، نطنز و آران و بیدگل خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مسلم آشوری مدیر سرپرستی بیمه سلامت شمال استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ان گفت: ۲۷ هزار و ۹۸۶ مورداز مجموع عملیات بیمه‌گری انجام شده برای صدور دفترچه جدید، ۲۵ هزار و ۸۸ تمدید و یا تعویض دفترچه، دو هزار و ۶۹۹ مورد ابطال و ۳۸۲ مورد صدور المثنی دفترچه بیمه بوده است.

او در مورد پرداخت اسناد پزشکی، افزود: مبلغ اسناد ارسال شده در نیمه اول سال جاری، برای پرداخت به موسسات طرف قرار داد بیمه سلامت در شهرستان‌های شمال استان اصفهان ۲۷۹ میلیارد ریال (۲۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان) بوده که ۱۴۴ میلیارد ریال اسناد خدمات سرپایی و مبلغ ۱۳۵ میلیارد ریال نیز اسناد بستری بوده است.


۴۲۲ هزار و ۳۰۰ مورد آمار اسناد بستری و سرپایی

به گفته او، مجموع آمار اسناد بستری و سرپایی در شش ماه نخست سال جاری ۴۲۲ هزار و ۳۰۰ مورد بود که ۴۱۴ هزار مورد اسناد سر پایی شامل نسخه پزشکان، داروخانه‌ها و خدمات پاراکلینیک‌ها و هشت هزار و ۳۰۰ مورد نیز اسناد بستری بیمارستانی بوده است که به طور متوسط ۳.۴ بار مراجعه است.

معاون مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: ارائه خدمت به ۱۳۰ هزار بیمه شده شمال استان اصفهان در قالب شش صندوق ارائه می‌شود که ۵۰ هزار و ۲۰۰ نفر صندوق روستائیان، ۳۱ هزار و ۷۶۷ نفر صندوق سلامت همگانی، ۲۵ هزار و نفر کارمند، ۱۴ هزار نفر صندوق سایر اقشار و سه هزار نفر نیز عضو صندوق بیمه ایرانیان هستند.

آشوری افزود: استفاده از خدمات درمانی باکیفیت، حق شهروندان است که استفاده بهینه از این خدمات، نیازمند فرهنگ سازی است و رسانه‌های جمعی به عنوان رابط مردم و مسوولان باید در این مسیر حضور فعال و اثرگذار داشته باشند.

شایان ذکر است: سوم آبان ماه سالروز تصویب قانون بیمه همگانی در سال ۱۳۷۳ توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که در مرداد ۱۳۹۱ به منظور تجمیع بیمه‌گر‌های پایه، به بیمه سلامت ایرانیان تغییر نام یافت و به همین مناسبت سوم تا نهم آبان را هفته بیمه سلامت نامیده شده است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: بیمه ، اخبارسلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار