دمنوش هزارپا چاقی و بی خوابی را درمان می کند

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی به بیان فواید بسیار سبزی هزارپا برای درمان اختلالات مختلف پرداخت.

داود حاج محمد خانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره گیاه نعناع که در زبان فارسی به آن، سبزی هزارپا می‌گویند، زیرا ریشه نعناع پاهای زیاد دارد و با سرعت در زمین جلو می‌رود و در برخی منابع طب سنتی از آن به نام نعنع هم یاد شده است گفت: این گیاه از معدود گیاهانی است که برای هر چهار فصل سال مفید است.

اون اظهار کرد: دمنوش نعناع که از مخلوط آب و گیاه نعناع درست می‌شود، برای درمان شپش سر مفید است. این مخلوط را جوشانده و بگذارید غلیظ شود. سپس مخلوط را از روی حرارت برداشته و پس از آنکه از حرارت آن کاسته شد، آن را به موهایتان بزنید و پس از ماساژ به مدت یک ربع اجازه دهید روی سرتان بماند و بعد با آب بشویید. این کار را روزی سه بار انجام دهید تا نتیجه مطلوبتان را بگیرید.


بیشتر بخوانید: خوراکی‌هایی که برای پوست شما بهتر از بوتاکس عمل می‌کنند


حاج محمد خانی گفت: دمنوش گیاه نعناع برای رقیق کردن خون، برطرف کردن چربی خون، انگل‌های گوارشی، تهوع، استفراغ، تعریق، کمک به رفع چاقی، بی اشتهایی، ناراحتی‌های عصبی، گوارش کودکان و رفع خستگی مفید است.

او بیان کرد: عصاره تازه این گیاه برای خونریزی غیر طبیعی زنان مفید است. به این صورت که نعناع تازه را بکوبید و سپس با آب مخلوط کرده و روزی سه قاشق غذاخوری میل کنید. همچنین برای رفع بی خوابی، مقداری نعنا و برگ تیول را دم کرده و سپس صاف شود و شب‌ها قبل از خواب بنوشید. این دمنوش بسیار خوش عطر و خوش مزه می‌باشد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: اگر فردی سنگ کلیه و مثانه دارد یک لیوان آب جوشانده نعنا را با شش گرم تخم شلغم کوبیده شده مخلوط کرده و سپس میل کند. همچنین جوشانده نعناع یا عرق نعناع را با آب لیمو ترش تازه ترکیب کنید و زمانی که سرما خورده اید مصرف کنید.


بیشتر بخوانید: با چای گلپر باهوش شوید


افرادی که بیماری‌های اعصاب دارند می‌توانند از مخلوط عرق نعناع و نسترن استفاده کنند و به نتیجه دلخواه خود دست یابند. کسانی که سر درد دارند نعناع را بکوبند و بر پیشانی خود ضماد کنند.

او بیان کرد: در ورم معده که منجر به تنگی نفس می‌شود که مشابه با بیماری ریه است، جوشانده گیاه نعناع و پرسیاوش می‌تواند التیام بخش باشد. 

حاج محمد خانی گفت: این گیاه برای بانوان باردار به ویژه در ماه‌های نخست بارداری با احتیاط کامل مصرف شود. همچنین افراد نباید در مصرف این گیاه زیاده روی کنند، چون سبب خارش و زخم در گلو می‌شود.

انتهای پیام/

دمنوشی که شپش سر را هم درمان می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار