در ادامه سفر سفرا و رایزنان اقتصادی ۱۵ کشور جهان به سیرجان این میهمانان خارجی به همراه مسئولین استانی از کارخانه جهان فولاد و شرکت صنعتی و معدنی گهر زمین بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در ادامه سفر سفرا و رایزنان اقتصادی ۱۵ کشور جهان به سیرجان و شرکت درجشنواره گلیم و پسته و بازدید از روستای دارستان روستای جهانی گلیم امروز این میهمانان خارجی به همراه مسئولین استانی از کارخانه جهان فولاد و شرکت صنعتی و معدنی گهر زمین بازدید کردند.

علی عباسلو مدیر عامل شرکت جهان فولاد سیرجان گفت: کارخانه جهان فولاد سیرجان تنها مرکز تولید فولاد کشور است که سنگ آهن تا کنسانتره و شمش فولاد را یکجا متمرکز کرده است و هیچ بارگیری مواد اولیه نخواهیم داشت.

او از سرمایه گذاری ۵ هزار میلیارد تومانی در مجتمع فولاد سیرجان خبرداد و گفت: مجموعه ما توانست با استفاده از مهندسین داخلی کارخانه تولید فولاد را با ظرفیت یک میلیون و دویست هزار تن در سال راه اندازی کند و زنجیره تولید فولاد در این شرکت تکمیل شد.

 عباسلو گفت: تا کنون در این شرکت صنعتی و معدنی ۲ هزار نفر مشغول به کار شدند و با اجرای طرح‌های توسعه در سال جاری ۵۰۰ نفر دیگر نیز در این کارخانه جذب بازار کار خواهند شد.

در بازدید سفرا و مسئولین از شرکت صنعتی ومعدنی گهر زمین غلامحسین رحیمیان مدیر مجتمع معدن سنگ آهن گهر زمین سیرجان گفت: تا‌کنون بیش از ۴۵۰ میلیون تن عملیات معدن کاری در معدن گهر زمین سیرجان استخراج شده که ۶۵ میلیون تن سنگ آهن استحصال شده است.

او افزود: این شرکت سنگ آهن با ظرفیت ۱۵ میلیون تن تولید کنسانتره سنگ آهن دارای دو کارخانه تولید ۲ میلیون تن مجموعا ۴ میلیون تن کنسانتره آهن در سال است که خط سوم این کارخانه نیز با پیشرفت فیزیکی ۶۰ در صد و اعتبار ۶۱ میلیون یورو و یک هزار میلیارد ریال در حال انجام است

 رحیمیان از میزان سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریال و ۴۱۰ میلیون یورو در بخش ناشی آلات گندله و کنسانتره خبرداد و گفت: تولید گندله مورد نیاز فولاد کشور با تولید ۵ میلیون تن گندله را در سال تولید با پیشرفت ۹۲ درصدی در حال انجام است.

مدیر این مجتمع صنعتی و معدنی افزود : بومی سازی و تکیه بر توان داخل اولویت کاری این شرکت بزرگ معدنی است ک با این رویکرد و صرفه جویی اقتصادی بیش از ۲ میلیارد ریال کاهش هزینه‌ها را داشته ایم.

او گفت: شرکت سنگ آهن گهر زمین معین اقتصادی شهرستان منوجان می باشد که در بخش‌های اقتصادی، کشاورزی، فرهنگی و آموزشی و همچنین مشاغل خانگی سرمایه گذاری کرده است.

در پایان این سفر دو روزه غلامرضا انصاری معاون دیپلماسی و اقتصادی وزارت امور خارجه در گفتگویی افزود: اهداف بزرگ اقتصادی را در توسعه کارخانه‌های صنعتی و معدنی شاهد بودیم و برای صادرات محصولات تولیدی به بازار‌های بین المللی کمک می‌کنیم و این وزارتخانه نیز تابع سیاست‌های اقتصادی کشور کمک می‌کند از خام فروشی جلوگیری شود.

 محمد محمود آبادی سرپرست فرمانداری سیرجان هم سفر سفرا و رایزنان اقتصادی به شهرستان خوب و ارزشمند توصیف کرد و گفت: در این سفر ما موفق شدیم ذخایر معدنی و تولیدات صنعتی خود را به همراه گلیم و پسته را بیشتر به جهان معرفی کنیم.

او افزود: این شهرستان دارای ارزشمند‌ترین ذخایر معدنی و همچنین صنایع دستی و گردشگری است که به این سفرا و رایزنان اقتصادی جهان اعلام شد باب سرمایه گذاری مطمئن در همه بخش‌های اقتصادی در استان کرمان و شهرستان سیرجان با زو تمامی زیرساخت‌ها هم آماده شده است.

انتهای پیام/ی

باب همکاری بیشتر با حضور سفرای برخی کشورها باز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.