شبکه ورزش سیما، برنده جایزه ویژه جشنواره جهانی فیلم و برنامه‌های تلویزیونی ورزشی میلان ایتالیا + فیلم

جشنواره جهانی فیلم و برنامه‌های تلویزیونی ورزشی میلان، جایزه ویژه سال ۲۰۱۹ خود را به شبکه ورزش سیمای جمهوری اسلامی ایران اعطا کرد.

شبکه ورزش سیما، برنده جایزه ویژه جشنواره جهانی فیلم و برنامه‌های تلویزیونی ورزشی میلان ایتالیا + فیلمبه گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، جشنواره جهانی فیلم و برنامه‌های تلویزیونی ورزشی میلان ایتالیا، جایزه ویژه سال ۲۰۱۹ میلادی خود را به شبکه ورزش سیمای جمهوری اسلامی ایران اعطا کرد.

این جشنواره معتبر بین المللی که همه ساله با حضور صد‌ها اثر از ۱۱۶ کشور جهان در شهر میلان ایتالیا برگزار می‌شود، علاوه بر نمایش و داوری فیلم‌های مستند و سینمایی ورزشی، جوایزی را نیز به شبکه‌های ورزشی برگزیده جهان اعطا می‌کند.

امسال شبکه ورزش سیما در کنار شبکه‌های "رای اسپورت ایتالیا" و "DAZN انگلستان" برنده جایزه ویژه سال ۲۰۱۹ این جشنواره شدند.

این جایزه به دلیل تولید گزارش‌های ورزشی با هدف رشد فکری بینندگان به خصوص جوانان، و برجسته سازی ارزش‌های انسانی، اجتماعی و معنوی ورزش در برنامه‌های تولیدی، به شبکه ورزش سیمای جمهوری اسلامی ایران تعلق گرفت.

احسان شیعه مدیر شبکه ورزش سیما که در این جشنواره حضور داشت، این جایزه را دریافت کرد.

علاوه بر جایزه شبکه ورزش سیما، سه جایزه دیگر، دستاورد نمایندگان ایران در سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم‌های ورزشی میلان بود.

صفر تا سکو به کارگردانی سحر مصیبی جایزه بخش مستند، مستطیل قرمز به کارگردانی حسن و حسین صیدخانی جایزه بخش بلند داستانی و شش خونه به کارگردانی عباد ادیب پور جایزه بخش کوتاه داستانی را کسب کردند.

در مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم‌های ورزشی ۲۰۱۹ میلان ایتالیا که با حضور تعدادی از مقامات دولتی ایتالیا از جمله معاون وزیر فرهنگ و گردشگری، شهردار میلان، ورزشکاران بین المللی، هنرمندان و سینماگران برگزار شد، سه فیلم ایرانی به جمع شش فیلم برگزیده هر بخش راه یافتند و در آن بخش‌ها برگزیده شدند.

در این مراسم سیدمجتبی علوی، دبیر جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران و احسان شیعه، مدیر شبکه ورزش سیما و رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران، مدال بلورین و لوح تقدیر این سه فیلم ایرانی را به نمایندگی از کارگردانان آنها، از فرانکو آسکانی رئیس فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی (Ficts)، دریافت کردند.

در مراسم اختتامیه داریوش صولت، سرکنسول ایران در میلان نیز به همراه هیات ایرانی حضور داشت.

در این دوره ۱۱ اثر از ایران در بخش‌های مختلف جشنواره میلان حضور داشت که برای نخستین بار در چند دوره اخیر، چهار جایزه در بخش‌های مختلف به نمایندگان ایران اعطا شد و این جهش بی سابق‌های در تاریخ برگزاری سی و هفت دوره جشنواره جهانی میلان برای نمایندگان ایران به شمار می‌رود.

جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران، نماینده انحصاری فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی (FICTS) است.

مقر FICTS در میلان ایتالیا است که ۱۲۰ کشور عضو این فدراسیون هستند.

جشنواره ایران به عنوان یکی از ۱۶ پایگاه جهانی و میزبان ۲۸ کشور آسیایی و منطقه برای ورود به جشنواره جهانی میلان مورد توجه فیلم سازان و سینماگران این کشورهاست و آثاری از کشور‌های اروپایی و دیگر کشور‌ها نیز مهمان این رویداد هستند.

دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم‌های ورزشی ایران ۱۱ تا ۱۶ آذر ۱۳۹۸ در تهران و قشم به همت موسسه فرهنگی خانه هنر خیام در بخش خصوصی برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید: شوخی خیابانی با حمید معصومی نژاد + فیلم 


انتهای پیام/
 

برنامه‌های شبکه ورزش + فیلم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار