رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی:

مذاکره راه برون رفت از مشکلات نیست/انقلاب اسلامی ماهیت سلطه را به چالش کشید

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی گفت: عده‌ای به اشتباه به ظرفیت‌های داخلی نگاهی ندارند و راه برون رفت را مذاکره می‌دانند.

مذاکره راه برون رفت از مشکلات نیست/انقلاب اسلامی ماهیت سلطه را به چالش کشیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام سیدعلیرضا ادیانی رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد، گفت: دستگاه استکباری و حکومت منفور پهلوی تبلیغ جدایی دین از سیاست را می‌کردند و تلاش داشتند این تلقی را نهادینه کنند.
 
او تصریح کرد: ۱۳ آبان چهره کریه آمریکا را به دنیا نشان داد، عده‌ای به اشتباه به ظرفیت‌های داخلی نگاهی ندارند و راه برون رفت را مذاکره می‌دانند، اما تقریبا شاهد بودیم مذاکرات دستاوردی ندارد و آن روزی که سازش کنیم یا ما تغییر ماهیت دادیم و یا آمریکایی‌ها، نظام اسلامی برگرفته از اسلام است.

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی گفت: انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام و تفسیر نو از آموزه‌های دین در این شرایط به ثمر نشست؛ آمریکا و شوروی حرکت امام را در آن برهه محکوم کردند.

حجت‌الاسلام ادیانی افزود: آمریکا حدود یک قرن در این کشور پایگاه داشت؛ اتباع آن‌ها در کشور ما مصونیت داشتند و بر مقدرات کشور حاکم بودند با این همه منابع مشخص است که باید حرکت امام را محکوم می‌کردند.
 
او تصریح کرد: هم آمریکایی‌ها و هم شوروی قیام ۱۵ خرداد را محکوم کردند. چرا؟ زیرا انقلاب اسلامی ماهیتی جدای از ماهیت غرب یعنی نظام لیبراب دموکراسی دارد؛ ماهیتی جدا از نظام سوسیالیستی شرق دارد؛ جمهوری اسلامی ایران برگرفته از متن اسلام، قرآن و معارف دین است و ذات انقلاب اسلامی و محتوای آن نه نظام سرمایه‌داری غرب را برمی‌تابد و نه با نظام سوسیالیستی شرق سازش دارد.

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی گفت: انقلاب اسلامی ماهیت سلطه را به چالش کشید و مکاتب خودساخته بشری و دست ساخته را به چالش کشید و از این جهت نه شوروی و نه آمریکا، نظام و انقلاب ایران را مورد حمایت قرار ندادند و با آن مواجهه کردند.

حجت‌الاسلام ادیانی ادامه داد: ایران اسلامی به کانون جوشان مبارزه با استکبار تبدیل شده و یکی از مظاهر قدرت نرم ایران، همایش میلیونی و بدون ساز و برگ نظامی شیعه در اربعین اباعبدالله (ص) است. هیچ حادثه امنیتی نه در روز شهادت امام رضا (ع) و نه در ایام اربعین خوشبختانه رخ نداد.
 
انتهای پیام// ز.م
 

سخنرانی رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.