سفیران ورایزنان اقتصادی خارجی در کرمان؛

اظهار مسرت سفیران خارجی از حضور در کرمان/ دانمارک وکرمان درتجارت همکاری می کنند

سفرا و رایزن های اقتصادی چندین کشور دنیا باحضور در نشست با فعالان اقتصادی بخش خصوصی از حضور در کرمان ابراز خرسندی کردند.

اظهار مسرت سفیران خارجی از حضور در کرمان/ دانمارک وکرمان درتجارت همکاری می کنندبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، کومالوبا سفیر آفریقای جنوبی با اشاره به اینکه قدمت رابطه ایران و آفریقای جنوبی به جنگ جهانی دوم برمیگردد گفت:من دومین سفرم به کرمان است وپیشرفت‌های اقتصادی و معدنی این استان را قابل توجه می دانم.

او افزود: همینطور که استان کرمان به معادنش مشهور است آفریقای جنوبی هم به معادن معروف است این وجهه مشترک می‌تواند سطح روابط خوبی بین کرمان و افریقای جنوبی به وجود آورد.

سفیر آفریقای جنوبی اظهار کرد:حتی در بخش کشاورزی، معدنی و علمی روابط خوبی می‌تواند بین ایران و افریقای جنوبی صورت گیرد.

اتاق بازرگانی مشترک ایران وافغانستان ایجاد شود

عبدالغفور لیوال سفیر افغانستان نیز دراین نشست  با اعلام اینکه کرمان برای افغانستان شناخته شده است گفت:استان کرمان با همه جاذبه‌های گردشگری وصنعتی دربخش دیگر یعنی هویت وفرهنگ  شبیه ما است و من به آن افتخار می‌کنم.

او افزود:سالانه ۳ میلیارد دلار صادرات و واردات بین ایران و افغانستان صورت می گیرد که البته موازی هم نیست.

لیوال با اشاره به اینکه برای روابط بهتر تجاری بین ایران و افغانستان ایجاد اتاق بازرگانی مشترک لازم است اظهار کرد:به زودی سند راهبردی بین ایران و افغانستان قرار است اجرا شود افغانستان از تحریم‌های که علیه ایران صورت می گیرد معاف است.

سفیر افغانستان بیان کرد:رییس جمهور افغانستان درصدد است ارتباط بانکی در چابهار ایجاد کند وانتقال پول بین دوبانک دولتی و خصوصی ایجاد شود و مشکلات تبادل حل شود.

استفاده از تجربیات پسته کاران کرمانی در تاجیکستان

زهی دی سفیر تاجیکستان با اشاره به اینکه قبل سفر به کرمان از این استان زیاد شنیدم گفت:کرمان مرکز معادن مس و فولاد، پسته وصنایع دستی است.

او افزود:من اقتصاد مقاومتی و تولید را در استان کرمان با چشم سردیدم.

سفیر تاجیکستان اظهار کرد: کشور ما هم فرهنگ و هم زبان با ایران است و این خودش بستری برای روابط تجاری است.

او بیان کرد:تاجیکستان همانطور کرمان در حال رشد و توسعه است ما ظرفیت روابط تجاری با هم داریم.

زهی دی با اشاره به اینکه تاجکستان یکی از کشور‌های پتانسیل دار در زمینه کشت پسته است گفت:امیدواریم از تجربیات پسته کاران کرمانی بتوانیم برای رشد و توسعه این محصول در تاجیکستان استفاده کنیم.

او افزود:دوسال آینده سال‌های رشد و توسعه صنعت گردشگری و صنایع دستی در تاجیکستان است و این روابط باعث توسعه وهمکاری دو کشور می‌شود.

زمینه همکاری بیشتر با کرمان فراهم است

سفیر دانمارک نیز با اشاره به اینکه از میزبانی و مهمان نوازی کرمانی‌ها کمال تشکر را دارم گفت:۳ماه است به عنوان سفیر دانمارک به ایران آمده ام و تا ۴ سال دیگر در ایران حضور دارم و این دیدار برای من اهمیت زیادی دارد.

او افزود:هفته آتی به کرمان سفر می‌کنم و با اتاق بازرگانی، بخش خصوصی و مسئولین استانی جلسه می‌گذارم و دوست دارم قرارداد‌های تجاری بین کشور دانمارک وایران به ویژه در استان کرمان انجام شود.

رایزن اقتصادی کره شمالی نیز با اشاره به اینکه کشور ایران و کره شمالی دشمن مشترکی به نام آمریکا دارند گفت:هر دو کشور زیر تحریم‌های سختی ازجای خود بلند شده و پیشرفت کردند.

او تاکید کرد: ما علاقه مند هستیم بیشتر با ایران ارتباط داشته باشیم.

رایزن اقتصادی اتریش  نیز با تشکر و مهمان نوازی کرمانی‌ها گفت:امیدوارم  گره راه‌های تجاری بین ایران و اتریش باز شود و روابط تجاری شکل گیرد.

او افزود:باید مشکلات برطرف شود واترایش اعتقاد دارد راه‌های مسالمت آمیز چاره کار است.

رایزن اقتصادی اتریش با اعلام اینکه تحریم‌های آمریکا برای ما قانونی نیست اظهارکرد:آمدن ما به کرمان دراین زمینه می‌تواند تاثیر گذار باشد و امیداوارم مشکلات بر طرف وسطح  روابط بیشترازگذشته  شود.

انتهای پیام/ح

ابرازمسرت سفیران خارجی از حضور درایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار