مدیر دفتر طرح‌های آبرسانی شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان گفت: حدود ۷درصد از طرح خطوط لوله گذاری شمالی سامانه دوم آبرسانی اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز اصفهان، رجبی مدیر دفتر طرح‌های آب رسانی شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان  با اشاره شروع مطالعات طرح سامانه دوم آبرسانی از سال ۸۶ عنوان کرد: در این طرح که منجر به توسعه آبرسانی به ۱۴ شهرستان اصفهان می‌شود، پیشنهاد شد در کنار تونلی که آب خام را از چم آسمان به تصفیه خانه بابا شیخ علی انتقال می‌دهد، تونل دیگری ساخته شود.

او ادامه داد: جمع بندی نهایی منجر به اجرایی شدن طرح توسعه از پشت سد تنظیمی، اجرای تونل گلاب ۱و۲ و انتقال به تسویه خانه شد.

مدیر دفتر طرح‌های آب رسانی شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه همه طرح مطالعاتی در سال ۹۴به تصویب رسید، اظهار کرد:از همان زمان اقدام برای اخذ ماده ۲۳ برای تامین اعتبار مالی صورت گرفت.
 
رجبی با ابراز تأسف از اینکه هنوز در سازمان برنامه و بودجه هنوز موفق به تصویب ماده ۲۳برای تامین اعتبار مالی این طرح نشده ایم، اضافه کرد: از سال۹۴ عدد برآورد بودجه مطابق همان سال به روز رسانی شده است و با پیگیری نمایندگان مجلس، شرکت آب منطقه‌ای و استاندار در حال اخذ امضاهاست.

مدیر دفتر طرح‌های آبرسانی شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان با اشاره به گستردگی طرح عنوان کرد: در این طرح حدود۳۰۰کیلومتر لوله گذاری طراحی شده است که ۸۴کیلومترخط لوله با قطرهزار و۴۰۰ و ۱۱۱کیلومتر خطوط لوله با قطر هزار و ۶۰۰ و فولادی است.

او با اشاره به انعقاد قرارداد با پیمانکار برای اجرای خطوط لوله‌های شمالی این پروژه از سال ۹۶ بیان کرد: تاکنون حدود ۳۰درصد از قرار داد لوله گذاری و معادل ۷درصد از کل طرح سامانه دوم آبرسانی، انجام شده است.
 
رجبی علت توقف ۶ماهه این قسمت از پروژه را ۳برابر شدن قیمت‌ها دانست و گفت: باتوجه به اینکه پیمانکار توان ادامه روند پروژه را نداشت، با در خواست ۳۰هزار تن ورق از مجتمع فولاد مبارکه برای اجرای طرح اضطراری موافقت شد.

مدیر دفتر طرح‌های آبرسانی شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان افزود: بدین صورت فاز اول پروژه یعنی خطوط انتقال آب از تصفیه خانه به مخزن نجف آباد انجام شد.
 
او با بیان اینکه تامین اعتبار این پروژه از تبصره ۳ صورت گرفته عنوان کرد: مسیر دریافت مجوز ماده ۲۳ برای اختصاص بودجه اختصاصی را دنبال کرده تا طرح را عملیاتی کنیم.
 
مدیر دفتر طرح‌های آبرسانی شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان با اشاره به انعقاد قرارداد برای ساخت تصفیه خانه اظهار کرد: در ابتدای سال ۹۷ با تأمین زمین پیمانکار احداث ساختمان تصفیه خانه آغاز و حدود ۳۰درصد از فاز ساختمان تسویه خانه انجام شده است.

او با بیان اینکه تامین اعتبار این پروژه از تبصره ۳ صورت گرفته عنوان کرد: مسیر دریافت مجوز ماده ۲۳ برای اختصاص بودجه اختصاصی را دنبال کرده تا طرح را عملیاتی کنیم.

حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر و میمه  هم با بیان تصورات غلط در خصوص این طرح توضیح داد: برخی متصورند با اجرای طرح سامانه دوم آبرسانی، آب جدیدی از زاینده رود برداشت می‌شود در حالیکه در این طرح از همان سهم آب شرب استان اصفهان استفاده می‌شود.

او ادامه داد: آب شرب استان اصفهان از یک سامانه با نام بابا شیخ علی تامین می‌شود که در زمان پیک مصرف این تصفیه خانه قادر به تسویه آب پشت سد چم آسمان نیست.

نماینده شاهین شهر و میمه بیان کرد: در طرح سامانه دوم آبرسانی مقداری از آب پشت سد چم آسمان از طریق لوله گذاری به مخزن نجف آباد منتقل و در تسویه خانه‌ی دیگری آب تسویه می‌شود.
 
انتهای پیام/ی
 

عملیات اجرایی طرح سامانه دوم آبرسانی

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.