جامعه مدرسین حوزه علمیه از وضعیت عفاف و حجاب در قم انتقاد کردند

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از وضعیت حجاب و عفاف در قم انتقاد و بر برخورد قاطع با هنجار شکنان تاکید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار رئیس کل دادگستری استان با ابراز نگرانی از شیوع بدحجابی، از وضعیت حجاب و عفاف در قم انتقاد و بر برخورد قاطع با هنجار شکنان تاکید کردند.

آیت الله سید احمد خاتمی از اعضاء جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این جلسه با بیان اینکه هنجارشکنان برای تخریب فضای فرهنگی دینی قم انگیزه دارند افزود: این موارد با فضای قم سازگار نیست.

او در ادامه برخورد قاطع با هنجارشکنان را خواستار شد و تاکید کرد: دستگاه قضا همان گونه که با مفسدان اقتصادی قاطع عمل کرده است انتظار می‌رود در عرصه فرهنگی نیز شاهد اجرای قانون و مقابله با هنجارشکنان در قم باشیم.

رئیس کل دادگستری استان قم افزود:وضعیت فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی در دستور کار دادگستری قم قرار گرفته و این ساختارشکنی‌ها خبر از هر حرکتی سازماندهی شده می‌دهد.

او عنوان کرد: دادگستری استان قم با همکاری ستاد امر به معروف نیروی انتظامی و بسیج و با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی با مصادیق بی حجابی برخورد می‌کند.

حجت الاسلام مظفری همچنین با ارائه گزارشی از روند پیگیری پرونده‌ها در قم، با بیان این که در سیستم قضایی کنونی اطاله دادرسی با مشکلاتی از جمله موارد قانونی و سایر سازمان‌ها وکلا و کارشناسان دادگستری مواجه است افزود: یک گروه کارشناسی از سوی ریاست قوه قضاییه برای اصلاح قوانین دادرسی موظف شده تا در روند پیگیری پرونده‌ها تسریع شود.

او با اشاره به این که بیش از ۹۰ درصد قضات و نیرو‌های قضایی علاوه بر تحصیلات حوزوی تحصیلات دانشگاهی نیز دارند تعداد قضات در قم را کافی ندانست و گفت:ده سال است قاضی جدید به نیروی دادگستری قم اضافه نشده و به هر قاضی بیش از حد نصاب کشوری سی پرونده در ماه ارجاع داده می‌شود.

حجت الاسلام غریب،دادستان قم نیز از همکاری سازمان‌های مرتبط با مقوله حجاب درخواست کرد با همگرایی به وضعیت فرهنگی قم رسیدگی شود.

انتهای پیام/ش

دیدار جامعه مدرسین با مدیرکل دادگستری قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.