ترامپ: آتش‌بس همچنان در سوریه برقرار است / من نفت را دوست دارم

رئیس‌جمهور آمریکا در نشستی خبری در کاخ سفید هدف از حضور در سوریه را نفت این کشور عنوان کرده و مدعی شد آتش‌بس در شمال شرق سوریه به خوبی برقرار است.

ترامپ: آتش‌بس همچنان در سوریه برقرار استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در نشستی خبری در کاخ سفید اعلام کرد آتش‌بس در شمال شرق سوریه به خوبی برقرار است.

ترامپ همچنین گفت رابطه بسیار خوبی با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه دارد.

ترامپ بار دیگر هدف از حضور در سوریه را نفت این کشور عنوان کرد و گفت: «من نفت را دوست دارم.»

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «من باید بگویم که شاهد رکوردی جدید در بازار سهام هستیم. این بالاترین حد در ۱۹۰ روز اخیر است. این به منزله کسب درآمد بیشتر و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید است. این موضوعی مهمی برای بسیاری از افراد است.»

وی افزود: «این موضوع به اقتصاد کشور مربوط می‌شود. من به این موضوع زیاد فکر می‌کنم. این رکوردی جدید است. این رکوردی بزرگ است. ارزش شاخص سهام بسیار افزایش پیدا کرده است. اقتصاد ما در جهان بسیار خوب کار می‌کند.»

ترامپ گفت: «ما عملکرد خوبی داریم. اقتصاد آسیا بسیار ضعیف عمل می‌کند. اقتصاد چین خوب کار نمی‌کند و وضعیت خوبی ندارد. ما مذاکرات خوبی با چین داریم. ما به تازگی توافق‌های خود را با ژاپن و کره جنوبی نهایی کرده ایم. ما توافق‌های بد را به توافق‌های خوب بدل کرده ایم. اتفاقات مثبت خوبی در حال روی دادن است.»

پیش‌تر روز ۲۵ مهر ماه رسانه‌ها از توافق آمریکا و ترکیه برای آتش‌بس در سوریه خبر داده بودند.

مایک پنس، معاون ترامپ پس از دیدار با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در کنفرانسی مطبوعاتی گفته بود: «در مورد آتش‌بس در شمال سوریه با ترکیه توافق کردیم.»

این در حالی است که مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه از تعلیق حمله کشورش به سوریه سخن گفته و توقف کامل این عملیات را رد کرد.

وی گفت: «پذیرفتیم که عملیات خود را در سوریه تعلیق کنیم؛ اما آن را به طور کامل متوقف نخواهیم کرد.»

همچنین بثینه شعبان، مشاور رئیس‌جمهور سوریه در مصاحبه با شبکه المیادین، این توافق را مبهم خواند. (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار