ساخت تصفیه‌خانه روستای قُلیان سنندج ۷۰ درصد پیشرفت دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کردستان گفت: برای رفع مشکل کم آبی روستای قُلیان در حال ساخت تصفیه خانه هستیم که این طرح اکنون حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ساخت تصفیه‌خانه روستای قُلیان سنندج ۷۰ درصد پیشرفت داردبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، صدیق محمدزاده مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کردستان اظهار داشت: مدتی است به دلیل مهاجرپذیری، ساخت و ساز‌های غیرمجاز، افزایش جمعیت و عدم جوابگو بودن تاسیسات آب فعلی، مردم روستای قلیان با مشکل کم آبی مواجه هستند.

او با اشاره به اینکه طرح احداث تصفیه خانه آب قُلیان از سال ۹۷ آغاز شده است، افزود: برای اجرای این طرح نزدیک به ۶۰ میلیارد ریال اعتبار از جمله برای ایجاد خط انتقال ایستگاه پمپاژ توسعه و بازسازی شبکه آب شرب، برق‌رسانی و احداث تصفیه خانه اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کردستان بر تلاش برای رفع مشکل آب این روستا تاکید کرد و یادآور شد: تاکنون ۲۵ میلیارد ریال برای احداث خط انتقال ایستگاه پمپاژ، یک مورد برق‌رسانی و تهیه تجهیزات ایستگاه پمپاژ هزینه شده است.

محمدزاده با اشاره به اینکه به دلیل عدم تخصیص اعتبار، ساخت این تصفیه خانه به تاخیر افتاده است، اضافه کرد: پیش بینی شده در صورت تخصیص اعتبار، این طرح تا پایان سال ۹۸ به بهره‌برداری برسد تا مشکل اهالی روستا هر چه سریعتر برطرف شود.

او ظرفیت تولید آب شرب این تصفیه خانه را ۳۰ لیتر در ثانیه اعلام کرد و گفت: قرار است غیر از منبع آب فعلی، از کانال سد قشلاق، آب وارد تصفیه خانه شده و مستقیم به شبکه توزیع روستا تزریق شود.

روستای قُلیان در هشت کیلومتری شمال سنندج قرار دارد و در حال حاضر یک هزار و ۶ روستا زیر پوشش خدمات شرکت آبفار استان کردستان قرار دارند، ضمن اینکه ۵۰۳ روستا از خدمات این شرکت بی‌بهره و ۱۶۷ روستا نیز فاقد تاسیسات آبرسانی هستند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ز

روستای قلیان سسندج با پیشرفت در تصفیه خانه رو بروست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.