خطیبی: باید فرهنگ احترام به حریف در ورزشگاه های ایران ایجاد شود/ پسرم در رختکن گریه می کرد

سرمربی تیم فوتبال ماشین سازی تبریز گفت: برای هواداران پرسپولیس دست زده و گفتم آفرین که داور برای تان پنالتی گرفته و به من فحاشی می کنید.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  رسول خطیبی در گفت‌وگو با یک برنامه رادیویی درباره شرایط تیم  فوتبال ماشین سازی تبریز تا هفته نهم لیگ برتر بیان کرد: تیم ما برای نتیجه گیری در ۲ فصل آینده برنامه ریزی کرده است. ۸، ۹ بازیکن تاثیرگذار سال گذشته تیم، ابتدای فصل با اتمام قراردادشان از ماشین سازی جدا شدند و به همین دلیل برنامه ریزی کردیم تیم را با بازیکنان جوان و قرارداد‌های سه ساله ببندیم. این موضوع نشان می‌دهد ماشین سازی برنامه و هدف دارد. الحمدالله با وجود اینکه از ترکیب فصل پیش تیم مان تنها ۳، ۴ بازیک امسال هم در ماشین سازی مانده اند و تغییرات زیادی داشتیم، عملکردمان رضایت بخش بوده است. البته اگر تا حدی کادرفنی و بازیکنان ماشین سازی تمرکز و خودباوری داشتند، نتایج بهتری می‌گرفتیم.

ماشین سازی دست کم بین هشت تیم ابتدایی جدول قرار می گیرد

او ادامه داد: پنج بازیکن ما در دیدار با پرسپولیس برای اولین بار در ورزشگاه آزادی بازی کردند. اگر بازیکنان جوان ماشین سازی زودتر به خودباوری برسند، این تیم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. انشالله اگر نقط ضعف مان به ویژه در بخش تهاجمی را با اضافه کردن ۳، ۴ بازیکن برطرف کنیم، ماشین سازی دست کم بین هشت تیم ابتدایی جدول قرار می‌گیرد.

مباحث مالی و ساختار ماشین سازی با تراکتور متفاوت است

سرمربی تیم ماشین سازی درباره اینکه آیا قبول دارد این تیم با تراکتور در یک چارچوب قرار می‌گیرند، گفت: اگر درباره این بحث هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل ماشین سازی صحبت کند بهتر است، اما ما زیرمجموعه هولدینگ دریک هستیم و ساختارمان با تراکتور جدا است. تمام مسائل مالی ما زیرنظر شرکت گسترش فولاد تبریز است و ربطی به تراکتور ندارد.

برای هواداران پرسپولیس دست زده و گفتم آفرین که داور برای تان پنالتی گرفته و به من فحاشی می کنید

خطیبی درباره اینکه آیا هنوز هم اعتقاد دارد خطای محمد قادری روی مهدی ترابی در جریان بازی پرسپولیس با ماشین سازی پنالتی نبوده است، گفت: پس از بازی و در جریان بازی هم گفتم با توجه به اینکه تنها داور نزدیک به صحنه بوده بهتر است او نظر بدهد. کاری ندارم آن صحنه پنالتی بود یا نبود، اما پس از اعلام پنالتی اتفاق‌هایی افتاد که ارتباطی به من نداشت. داور به سود پرسپولیس پنالتی گرفته بود، اما ماندم چرا برخی‌ها به من بی احترامی کردند. به همین دلیل برای آن‌ها دست زده و گفتم آفرین که برایتان پنالتی گرفته اند، اما به من فحاشی می‌کنید.

اگر هواداران پرسپولیس جای فحاشی به من علیپور را تشویق می کردند، به او روحیه می دادند

او درباره اینکه آیا دست زدن او دلیل تحریک هواداران پرسپولیس نبوده است، توضیح داد: من یک سوال دارم. در ورزشگاه آزادی برای پرسپولیس پنالتی اعلام شده چه دلیلی وجود دارد به من فحاشی شود. به تمام این عزیزان احترام می‌گذارم، اما اگر هواداران پرسپولیس بازیکن خود را برای ضربه پنالتی حمایت می‌کردند، علیپور روحیه بیشتری می‌گرفت.


بیشتر بخوانید: بیانیه فدراسیون فوتبال در خصوص اتفاقات دیدار پرسپولیس - ماشین سازی


پس از خراب شدن پنالتی علیپور بیشتر به خانواده من فحاشی شد

خطیبی درباره اینکه احساس می‌شود در اینگونه مواقع باید کادرفنی تیم‌ها هم مدیریت بهتری داشته باشند، اظهار داشت: اگر جای من بودید در زمان فحاشی هواداران پرسپولیس چه حرکتی انجام می‌دادید؟ تنها حرفی که زدم این بود که گفتم آفرین به شما که داور برای تان پنالتی گرفته است و به من توهین می‌کنید. اگر هواداران حرکتی انجام ندهند، مگر مربی می‌تواند بی دلیل چیزی بگوید یا عکس العملی نشان بدهد. کمیته انضباطی هم صد در صد برخورد می‌کند و بی شک اتفاقی افتاده که این کمیته  واکنش نشان می‌دهد. اعتقاد دارم پس از خراب شدن پنالتی، بیشتر به خانواده من توهین شد. این مسائل بد است. من در اروپا و کشور‌های عربی بازی کرده ام. در این کشور‌ها اگر بازیکن حریف حرکتی انجام بدهد، هواداران رقیب با یک سوت یا اعتراض کار را تمام می‌کنند، اما در ورزشگاه‌های ما نباید خانواده وسط بیاید چراکه این نهاد احترام دارد و گناه خانواده من چیست که پنالتی پرسپولیس خراب شد.

خطیبی: به هواداران پرسپولیس گفتم آفرین که داور برای تان پنالتی گرفته و به من فحش می دهید/ پسرم در رختکن گریه می کرد

پسر من پس از بازی با پرسپولیس در رختکن گریه می کرد

سرمربی تیم ماشن سازی افزود: این موضوع تنها متعلق به یک ورزشگاه نیست. من می‌گویم عزیزان اگر بازیکن یا مربی حرکتی انجام می‌دهد که مورد قبول تان نیست با لحنی اعتراض کنید که حرمت‌ها حفظ شود. این بازی‌ها به صورت مستقیم از تلویزیون پخش می‌شود و حتی کودکان کم سن و سال در ورزشگاه هستند. باور کنید پسر من پس از اتفاق‌هایی که در رختکن افتاد، داخل رختکن گریه می‌کرد. دیگر نمی‌توانم پسرم را به ورزشگاه بیاورم. اعتقاد دارم فرزند من فرزند همه است و مادر من هم مادر همه است. تمام مادران برای من قابل احترام هستند. خیلی‌ها هم نمی‌دانستند مادر من، مادر شهید است و تاکنون هم آن را به زبان نیاورده بودم، اما هر آدمی تحملی دارد.

باید فرهنگ احترام به حریف و تشویق کردن او در ورزشگاه های ایران ایجاد شود

خطیبی ادامه داد: خواهش می‌کنم تمام هواداران فوتبال ایران نظم و انضباطی ایجاد کنند تا این حواشی‌ها از بین برود. ایرانی‌ها فرهنگ بالا و غنی‌ای دارند که کل دنیا زبانزد است. اعتقاد دارم باشگاه‌ها روی بحث فرهنگ سازی در ورزشگاه‌ها باید بیشتر کار کنند تا جو ورزشگاه‌ها به شکلی باشد تا همه از فوتبال لذت ببرند. برد و باخت برای فوتبال است. از این برد و باخت‌ها زیاد دیده ایم و این مسائل تمام می‌شود. باید فرهنگ تشویق کردن تیم رقیب در ورزشگاه‌های ما ایجاد شود.

سرمربی تیم ماشین سازی در پایان تصریح کرد: از مردم ایران که از اقصی نقاط کشور پس از بازی با پرسپولیس به من پیام داده و دلجویی کردند تشکر می‌کنم. همچنین قدردان مسئولان استانی، فرمانده سپاه عاشورا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزیر ورزش و جوانان، پیشکسوتان پرسپولیس مانند حمید استیلی، محمد انصاری فرد، مدیرعامل محترم و بااخلاق پرسپولیس، امیر قلعه نویی، مهدی تاج و برخی مربیان لیگ برتری که با من تماس گرفته و بیانیه دادند، تشکر می‌کنم. امیدوارم دوستی و صمیمیت در تمام ورزشگاه‌ها حاکم باشد و همه به هم احترام بگذارند. اگر این کار را انجام بدهیم، ارزش‌ها در فوتبال ایران حفظ می‌شود.


بیشتر بخوانید: خطیبی: مسئولان باید اقدام به فرهنگ‌سازی کنند/ از شب گذشته وزیر ورزش پیگیر برخورد با کسانی که فحاشی کردند بود


انتهای پیام/

آخرین اخبار از لیگ برتر فوتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار