حق شناس:

مجسمه‌سازی دچار یک گسست تاریخی شده است

عضو شورای شهر تهران گفت: مجسمه‌سازی در کشور دچار یک گسست تاریخی شده است.

مجسمه‌سازی دچار یک گسست تاریخی شده استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران صبح امروز در افتتاحیه نهمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران که در بوستان نوروز برگزار شد، گفت: تهران تاکنون میزبان ۸ سمپوزیوم در حوزه مجسمه‌سازی بوده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه این هنر قرار است پیوند خود را با مدیریت شهری افزایش دهد، گفت: اگر مجسمه‌سازی را به عنوان یک هنر انتزاعی تلقی کنیم و در قالب فعالیت‌هایی که در دانشگاه هنر انجام می‌شود به آن نگاه کنیم، تکلیفش با هنری که شهر را هدف قرار می‌دهد متفاوت است که باید به آن توجه شود.

حق شناس تصریح کرد: یکی از اهدافی که در مدیریت شهری به آن توجه می‌شود، شهر پایدار است و اینجاست که باید برای رسیدن به این هدف از هنر کمک بگیریم.

وی با بیان اینکه با این روند مدیریت شهری باید دست به دست هم دهیم تا از هنر استفاده بهینه کنیم، افزود: می‌توانیم با استفاده از هنر به گسترش مفاهیمی که به هویت انسان کمک می‌کند سرعت بخشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه مجسمه‌سازی در صدر هنرهای تجسمی قرار می‌گیرد، گفت: ما نیازمند توجه بیشتری به این حوزه هستیم، چراکه سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران بین شهر و شهروندان ارتباط برقرار می‌کند.


بیشتر بخوانید: ساخت مجسمه مفاخر یکی از راه‌های شناخت آن‌هاست


عضو شورای شهر تهران رویکرد بین‌المللی این سمپوزیوم را از ویژگی‌های مهم آن برشمرد و گفت: در حال حاضر ۱۰ کشور جهان در این سمپوزیوم حضور دارند که این موضوع از نقاط قوت آن به شمار می‌رود.

حق شناس با اشاره به اینکه علاقه‌مندان به مجسمه‌سازی به این سمپوزیوم در کنار مجسمه‌سازان حاضر می‌شوند، گفت: این موضوع نشان می‌دهد که ما در این سمپوزیوم رویکرد آموزشی را هم مورد توجه قرار دادیم.

وی با بیان اینکه تهران آن گونه که باید به این هنر توجه نکرده است، گفت: مجسمه‌سازی کمتر در خدمت مدیریت شهری قرار گرفته است و باید فضای لازم برای ظهور و بروز آن را فراهم کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه انتظار داریم این هنر در خدمت توسعه و معرفی فرهنگ ایران قرار گیرد، گفت: به خاطر اینکه اعراب در حوزه مجسمه‌سازی به بت‌پرستی روی آورده بودند هنگام ورود اسلام به ایران این نگرانی وجود داشت که ایرانیان هم ممکن است در چارچوب نگاهی که اعراب به مجسمه داشتند آن را به شرک آلوده کنند، لذا با ورود اسلام و حرمت‌شماری برای مجسمه‌سازی در این حوزه دچار انقطاع شدیم و شاهد هستیم که امروز در مجسمه‌سازی دچار یک نوع سبک تاریخی شدیم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه تلاش مجسمه‌سازان امروز پس از یک انقطاع تاریخی شکل گرفته است، گفت: این تلاش برای برقراری یک خط ممتد دقیق است که باید در این سال‌ها کنار هم قرار می‌گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار