کاهش یک تا ۵ درجه‌ای دما در استان بوشهر

مردم نقاط مختلف استان بوشهر امروز شاهد کاهش دما بودند. آمار‌های هواشناسی نیز نشان می‌دهند دمای هوا بین یک تا پنج درجه کمتر شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر در گفت‌و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: با وزش باد‌های شمالی، کاهش دما از اواخر دیشب رخ داد و بر این اساس کمینه دمای نقاط مختلف بین یک تا پنج درجه نسبت به دیروز کاهش یافت.

پیام مساعدی افزود: امروز جم با ۱۳ درجه خنک‌ترین شهر استان بود و در ۲۴ ساعت گذشته عسلویه با ۳۲ درجه گرمترین نقطه گزارش شد.

او با اشاره به اینکه دمای شهر بوشهر نسبت به دیروز پنج درجه کاهش داشته است، ادامه داد: امروز دمای بوشهر و گناوه ۲۰، دیلم ۱۶، برازجان ۱۸، دیر ۲۲ و عسلویه ۱۹ درجه بوده است.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: دما در روز‌های آینده مانند امروز خواهد بود و ممکن است تا دوشنبه شاهد کاهش یک درجه‎‌ای دما باشیم.

مساعدی همچنین با اشاره به تداوم وزش باد شمالی گفت: دریا امروز و فردا به ویژه در سواحل مرکزی و جنوبی استان تا حدودی مواج خواهد بود. پیش بینی می‌شود دوشنبه از سرعت وزش باد کاسته شود، اما دوباره از سه‌شنبه سرعت باد با جهت شمال غربی به طور نسبی افزایش خواهد یافت.

او، آسمان استان را تا فردا، صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و وزش باد پیش بینی کرد و افزود: جهت وزش باد در این مدت بیشتر شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر درساعت و در قسمت‌های جنوبی در سواحل و بر روی دریا در برخی ساعات ۱۶ تا ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: ارتفاع موج دریا نیز در سواحل شمالی و مرکزی ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در فاصله از ساحل ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

مساعدی بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۷:۰۵، مد دریا ساعت ۱۳:۵۷ و جزر دوم دریا ساعت ۱۷:۰۱ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

پیش بینی وضع جوی و دریایی استان بوشهر

برچسب ها: هواشناسی ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.