افزایش دو برابری انار باغات تفت

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان تفت گفت: امسال برداشت انار باغات این شهرستان نسبت به پارسال دوبرابر افزایش یافته است.

محمد‌ حسین فلاح نژاد رئیس جهاد کشاورزی شهرستان تفت در گفت و گو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، با بیان اینکه در سال جاری برداشت انار از باغات تفت افزایش دو برابری داشته است، گفت: میزان برداشت انار از سطح باغات شهر تفت از ۱۰ هزار تن نسبت به سال پارسال به ۲۰ هزار تن می‌رسد.

او افزود: بالغ بر هزار هکتار از باغات تفت زیر کشت درخت انار است که ۸۰۰ هکتار از این باغات قابل بهره برداری است و ۲۰۰هکتار غیر قابل بهره برداری این باغات به درختان نوچه یا تازه سازی شده تعلق گرفته است.

فلاح نژاد با بیان اینکه مبارزه با مگس مدیترانه‌ای برای جلوگیری از افزایش آفت در باغات به طور جدی از طرف مردم و مسئولان جهاد پیگیری و اعمال شد، تصریح کرد: روش فیزیکی برای جمع‌آوری انار‌های آلوده و دور کردن آن از محصولات سالم، طعمه، سم پاشی و نصب تله سراترپ از جمله اقدامات مبارزه با این آفت در تفت بود.

او با اشاره به اینکه خسارت سنگین وارد شده به انار‌های تفت در سال ۹۶ نسبت به پارسال از ۸۰ به ۲۰ درصد رسیده است، ادامه داد: سال‌های ۹۵ و ۹۶ به دلیل خشکسالی و سرمازدگی تنها هفت هزار تن انار از باغات تفت برداشت شد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان تفت  با بیان این که انار ،گِل، تفت و انار سفید آن ثبت ملی شده است، گفت: شهرستان تفت با عنوان انار آن شناخته می‌شود و این دو انار خاص تفت، از نظر کیفیت و دوام و ماندگاری در کشور شاخص است.

انتهای پیام/ی

انار باغات تفت دو برابر افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار