از وسایل گازسوز استاندارد استفاده کنید

مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: با توجه به فرارسیدن فصل سرما برای پیشگیری ازهرگونه حادثه احتمالی از وسایل گازسوز دارای علامت استاندارد استفاده کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  اسماعیل عاقلی مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: با توجه به فرارسیدن فصل سرما و بروز حوادث ناگوار ناشی از رعایت نکردن نکات ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز، برای پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی از وسایل گازسوز دارای علامت استاندارد استفاده کنید

او با اشاره به لزوم رعایت نکات ایمنی افزود: هرگز وسایل گازسوز دودکش‌دار راحتی برای چند لحظه، بدون اتصال به دودکش روشن نکنید، زیرا محصولات احتراق دارای منوکسید کربن و گاز‌های کشنده است و وارد اتاق می‌شود.

عاقلی گفت: از کشیدن مسیر‌های افقی طولانی دودکش و زدن زانویی اضافی برای اتصال وسایل گازسوز (از جمله بخاری گازسوز، آبگرمکن مخزن‌دار و آبگرمکن دیواری و پکیج‌های آبگرم) به کانال اصلی دودکش خودداری کنید.

مدیرکل استاندارد استان کرمان با اشاره به اینکه باید همواره از باز بودن مسیر دودکش و وجود کلاهک دودکش در انتهای دودکش که در بیرون از ساختمان نصب می‌شود اطمینان حاصل کرد، افزود: دو روش برای کنترل باز بودن مسیر دودکش وجود دارد ۱- روشن کردن کبریت در دهانه ورودی دودکش دیوار اتاق و کشیده شدن شعله به طرف بالا و ۲- گذاشتن دست و لمس کردن دودکش بخاری در محل اتصال آن به دیوار است که درصورت سرد بودن دودکش، باید بلافاصله بخاری را خاموش کرده و انسداد لوله دودکش را برطرف کرد.

او در ادامه گفت: از قراردادن دودکش وسایل گازسوز درون سطل آب خودداری کنید، زیرا جلوی خروج محصولات احتراق را که باید توسط دودکش خارج شوند، گرفته و باعث پس زدگی گاز‌های کشنده به داخل اتاق می‌شود.

عاقلی با اشاره به اینکه تعدادی از مرگ میر‌ها به دلیل بی احتیاطی در استفاده از وسایل گاز سوز است، افزود: هرگز از وسایل پخت و پز نظیر اجاق گاز و گاز‌های پیک نیکی برای گرم کردن محیطی که در آن است (خانه، خودرو و...) استفاده نکنید.

او در ادامه به شهروندان هشدار داد و گفت: نصب و تعمیرات وسایل گازسوز را به تعمیرکاران مجاز و خدمات پس از فروش واحد تولیدی بسپارید تا از ایمن بودن وسیله گازسوز مطمئن شوید همچنین به برچسب مصرف انرژی بر روی دو محصول بخاری دودکش‌دار و آبگرمکن فوری که باید دارای استاندارد معیار مصرف انرژی نیز باشند، توجه نمایید.

انتهای پیام/ی

هشدار برای نصب مناسب دودکش وسایل گازی 

برچسب ها: گاز ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.