موهبتی گفت: برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن افراد در طرح بیمه اجباری همگانی سلامت، باید منابعی حدود ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اختصاص پیدا کند.

جنیدی/ پیشنهاد بودجه ۳۰ هزار میلیاردی بیمه سلامت برای سال ۹۹/ ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد هزینه تحت پوشش بیمه قرار گرفتن ۸ میلیون افراد فاقد هر گونه دفترچه بیمهطاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل شرایط اقتصادی کشور ما دچار یک سری محدودیت‌های مالی و منابعی هستیم و از ابتدای سال بودجه ما دچار کمبود‌هایی است.
 
او ادامه داد: در سال آینده با توجه به اجرایی شدن طرح پوشش اجباری بیمه همگانی سلامت و به دلیل آنکه حدود ۸ میلیون نفر فاقد هرگونه دفترچه بیمه هستند بخشی از این جمعیت با توجه به شرایط مالی‌شان و استحقاق‌سنجی انجام گرفته، باید به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند و حق بیمه این افراد به وسیله دولت پراخت می‌شود.

موهبتی تاکید کرد: ما پیش‌بینی می‌کنیم که برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن افراد در طرح بیمه اجباری همگانی سلامت، باید منابعی حدود ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اختصاص پیدا کند و این بودجه به شرطی است که ۶۰ درصد جمعیت، فاقد هرگونه بیمه سلامت باشند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت بیان کرد: پیشنهاد بودجه ما بر اساس بند الف ماده ۷۰ قانون برنامه ششم توسعه، بودجه پیشنهادی ما به مجمع حدود ۳۰ هزار میلیارد است که با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای و شرایط اقتصادی کشور، به نظر می‌رسد که امکان تامین بودجه برای بیمه سلامت وجود ندارد.

او گفت: ما همانطور که به دنبال منطقی‌سازی هزینه‌ها در سازمان بیمه سلامت هستیم باید پیگیر این کار باشیم تا در سال ۹۹ نیز ادامه پیدا کند، زیرا شرایط ممکن است سخت‌تر از امسال باشد.

موهبتی یادآوری کرد: کل بودجه ما در سال ۹۸ اعم از درآمدی و کمک دولت حدود ۱۸ هزار میلیارد بود که ۱۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد آن به وسیله دولت تامین می‌شد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: پیشنهاد بیمه سلامت در خصوص بودجه برای سال ۹۸ حدود ۲۸ هزار میلیارد بود که تنها ۱۸ هزار میلیارد این بودجه مورد قبول قرار گرفته است و من امیدوارم بودجه ۲۲ هزار میلیاردی بدون در نظر گرفتن جمعیت تحت پوشش بیمه‌ای جدید در امسال ۹۹ به تصویب برسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار