در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ارسال نامه‌ به اداره تجهیزات پزشکی در خصوص افزایش نامتعارف قیمت‌ دستگاه‌های رادیولوژی

دبیر انجمن رادیولوژی ایران گفت: قیمت دستگاه‌های رادیولوژی در بازار خیلی بیشتر از قیمت تمام شده با ارز نیمایی است.

ارسال نامه‌ای به اداره تجهیزات پزشکی در خصوص افزایش نامتعارف ملزومات مصرفی و دستگاه‌های تصویربرداری/ قیمت دستگاه‌های رادیولوژی در بازار فراتر از حتی ارز نیمایی استوحید کریمی دبیر انجمن رادیولوژی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مشکلات متخصصان رادیولوژی در کشور اظهار کرد: با اعمال تحریم‌های مختلف بر علیه کشورمان نقل و انتقال پول انجام نمی‌شود، به همین دلیل به روز رسانی و خرید دستگاه‌های جدید رادیولوژی و ملزومات مصرفی با مشکلات مختلفی روبرو شده است.

او ادامه داد: قیمت دستگاه‌های تصویربرداری فراتر از ارز نیمایی در بازار پیدا می‌شود و به همین دلیل ما به عنوان نمونه قیمت چند دستگاه موجود در بازار را استعلام و به صورت نامه به اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت برای پیگیری بیشتر ارسال کرده‌ایم .

دبیر انجمن رادیولوژی ایران تاکید کرد: با نوسانات نرخ ارز قیمت دستگاه‌های رادیولوژی و ملزومات مصرفی بالا رفته است، به طوری که همکاران ما جهت خرید تجهیزات تصویربرداری یا دستگاه‌های جدید دچار مشکلات متعددی شده و باید هزینه‌های گزافی را بپردازند.

کریمی گفت: خوشبختانه  هیچ کمبودی در زمینه دستگاه‌های رادیولوژی در کشور وجود ندارد، اما بروز کردن دستگاه‌های جدید به  دلیل اعمال تحریم های ظالمانه به سختی انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید: افزایش تعرفه پزشکی با کتاب بازنگری شده تعرفه‌ها مطابقت ندارد


او یادآوری کرد: هزینه خرید دستگاه‌های رادیولوژی بالا است اما متاسفانه تعرفه همکاران ما بسیار پایین است و امیدوارم برای سال آینده تعرفه ها واقعی شوند تا بسیاری از مراکز ما دچار ورشکستگی نشوند.

انتهای پیام/

آخرین جزئیات از تجهیز دستگاه های رادیولوژی و قیمت فروش آن در بازار کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار