سی‌ان‌ان گزارش داد؛

هفته‌ای حساس و حیاتی برای استیضاح ترامپ

قرار است این هفته جلسات استماع بیشتری با حضور مقامات کنونی و سابق آمریکایی در کنگره در ارتباط با تحقیقات مربوط استیضاح دونالد ترامپ برگزار شود.

هفته‌ای حساس و حیاتی برای استیضاح ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، روند تحقیقات درباره احتمال استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا وارد هفته‌ای حساس و حیاتی شده است.

بر اساس این گزارش، قرار است این هفته جلسات استماع بیشتری با حضور مقامات کنونی و سابق آمریکایی در کنگره در ارتباط با تحقیقات مربوط استیضاح دونالد ترامپ برگزار شود.

قانونگذاران آمریکایی قرار است با ۱۱ تن در ارتباط با مراودات رئیس جمهور ترامپ با اوکراین گفت‌وگو کنند، اما گفته شده است چندین مقام که قرار بود در جلسات استماع کنگره حضور پیدا کنند، از شهادت دادن امتناع ورزیده‌اند.

قرار است در روز‌های آینده شماری از مقامات آمریکایی و افراد مطلع در این خصوص در کنگره حاضر شوند تا در مقابل اعضای کنگره شهادت بدهند. احتمالا سخنان آن‌ها می‌تواند تاییدکننده اظهارات افراد مطلعی باشد که به افشاگری پرداخته‌اند. گفته می‌شود جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا نیز احتمالا برای همین منظور به کنگره خواهد آمد تا شهادت بدهد. دموکرات‌ها به دنبال شنیدن سخنان بولتون هستند(اینجا).

در پی افشای جزئیاتی از درخواست ترامپ از دولت اوکراین برای آغاز تحقیقات علیه جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها و پسرش هانتر بایدن، بسیاری از نمایندگان دموکرات از دونالد ترامپ انتقاد کردند. ترامپ طی یک تماس تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. به دنبال افشای این موضوع، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، آغاز روند رسمی بررسی استیضاح ترامپ را اعلام کرد.

دموکرات‌ها می‌کوشند به دلیل رسوایی ترامپ در موضوع اوکراین گیت، روند استیضاح وی را کلید بزنند. با این وجود، کاخ سفید اعلام کرد تا زمانی که استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان به طور رسمی به تصویب نرسیده از همکاری با این پرونده خودداری خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۳:۱۰ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
هشدار می دهم ، اگر دخالت در امور مسوول اول کشور به بهانه های پوچ سیاسی انجام شود ،
بودجه دادگستری ایالات متّحده را قطع می کنم ،


امضاء :
پیمان اشراقی ،
تنها وکیل حقیقی دنیا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
خدا کنه بره برای همیشه
آخرین اخبار