انجام عملیات آبخیزداری در ۴۹ هزار هکتار از مراتع و جنگل‌های لرستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: پس از سیلاب فروردین‌ماه بیش از ۴۳ میلیارد تومان به حوزه آبخیزداری لرستان اختصاص یافت که با این اعتبار توانستیم عملیات آبخیزداری را در بیش از ۴۹ هزار هکتار از مراتع و جنگل‌های استان انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، شیرزاد نجفی،  اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین عوامل تخریب بالای سیلاب فروردین‌ماه کم‌توجهی به موضوع آبخیزداری در ده‌های گذشته بود.

او بابیان اینکه آبخیزداری یکی از مهم‌ترین راه‌های جلوگیری از سیلاب است، افزود: امروزه در کشور‌های توسعه یافته دنیا شاهد هستیم که برای کنترل آب‌های سطحی به‌جای ساخت سد‌های بزرگ به آبخیزداری در آن مناطق می‌پردازند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان بیان کرد: اعتباراتی که به حوزه آبخیزداری لرستان طی سالیان گذشته اختصاص داده می‌شد قطره‌چکانی بوده و این اعتبارات نمی‌توانست نیاز لرستان را برطرف کند.

نجفی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته بافرمان مقام معظم رهبری از محل صندوق توسعه ملی اعتباراتی به حوزه آبخیزداری تخصیص داده‌شد، تصریح کرد: در استان لرستان نیز با توجه به افزایش بودجه این بخش، خوشبختانه توانسته‌ایم طی دو سال گذشته اقدامات خوبی در این حوزه انجام دهیم.

او با عنوان کردن این موضوع که در ۷۰ درصد مراتع و جنگل‌های استان آبخیزداری انجام‌نشده است، اظهار داشت: امیدواریم مسئولان کشوری پس از مشاهده سیلاب پل‌دختر و میزان خسارت‌های جبران‌ناپذیری که به شهر‌های لرستان و کشور وارد شد اعتبارات بیشتری برای آبخیزداری اختصاص دهند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در بخش پایانی صحبت‌های گفت: پس از سیلاب فروردین‌ماه بیش از ۴۳ میلیارد تومان به حوزه آبخیزداری لرستان اختصاص یافت که با این اعتبار توانستیم با اولویت قرار دادن مناطق شمالی خرم‌آباد و شهرستان پل‌دختر عملیات آبخیزداری را در بیش از ۴۹ هزار هکتار از مراتع و جنگل‌های استان انجام دهیم.

انتهای پیام/د

عملیات آبخیزداری در مراتع و جنگل‌های لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار