توصیه‌های آتش نشانی بهشهر در مواقع سیلاب

سازمان آتش نشانی بهشهر، قبل، هنگام و پس از جاری شدن سیلاب به شهروندان توصیه‌هایی کرده است.

حسین سراج مدیر عامل سازمان آتش نشانی بهشهر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: قبل از شروع فصول سرد و بارانی سال مسیر شیروانی و ناودان‌های منزل خود را بررسی و در صورت پر بودن کاملا تخلیه و مسیر ناودان باز شود تا هنگام بارندگی‌های شدید سبب تخریب منازل نشود.

او افزود: هیچگاه خودرو‌های خود را در معابر عمومی پارک نکنید، زیرا در صورت جاری شدن سیلاب خودرو‌های شهروندان دچار خسارات شدیدی شده و سبب می‌شود تا خودرو‌های امدادی نتوانند عملیات امدادرسانی را به خوبی انجام دهند.

سراج گفت: حدالامکان در بارندگی‌های شدید مانند سیل اخیر از زیرگذر‌های سطح شهر یا خارج شهر (همانند زیرگذر سارو، زیرگذر گلشهر و زیرگذر داخل محل زیروان منتهی به زمین های کشاورزی و صحرای زیروان) به علت آبگرفتگی و گیر افتادن خودرو‌ها استفاده نکیند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی بهشهر افزود: به شهروندان توصیه می‌شود در زمان سیلاب به هیچ عنوان درب حیاط منزل خود را باز نکنند، زیرا با این کار باعث می‌شود مقادیر زیادی از سیلاب و گل و لای وارد حیاط منزل شوند.

او گفت: در زمان جاری شدن سیلاب تا حدالامکان از منزل خود خارج نشوید و خودرو‌های خود را در پارکینک منزل پارک کنید.

سراج افزود: از ریختن آشغال، زباله و ضایعات درون دره‌ها، نهرها، رودخانه‌ها و جوی آب درون شهر جداً خودداری کنید، زیرا با این کار به غیر از ایجاد آلودگی سبب بسته شدن مسیر دره‌ها می‌شود و سیلاب ایجاد می‌کند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی بهشهر گفت:در مواقع بحران و سیلاب خونسردی خود را حفظ و در صورت دریافت کمک با شماره ۱۲۵ (آتش نشانی) تماس بگیرید.

او افزود: پس از اتمام بارش و فروکش کردن سیلاب تمام عواملی که سبب بروز آبگرفتگی و تخریب منازل شما شد را بررسی و در اولین زمان نسبت به رفع نواقص موجود اقدام تا در بارندگی و سیلاب‌های بعدی دچار مشکل نشوید.

او عمده عوامل آبگرفتگی‌ها و تخریب منازل در زمان سیلاب یا بارندگی‌های شدید را پر شدن مسیر ناودانی و شیروانی منازل مسکونی، شیب معکوس کوچه‌ها و خیابان‌ها و ورود آب به داخل حیاط منازل، گرفتگی سر چاه کوچه‌ها و حیاط منازل و ساخت و ساز و سکونت حریم رودخانه‌ها بیان کرد.

انتهای پیام/ س

ضرورت آمادگی مردم برای مقابله با سیلاب

برچسب ها: آتش نشانی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار