اضافه شدن ۸ آمبولانس به ناوگان اورژانس کهگیلویه و بویراحمد

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هشت دستگاه آمبولانس جدید کمک دار ۳۱۵ به ناوگان فوریت‌های پزشکی این استان اضافه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،  محسن جلیل  رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در آئین رونمایی از چند آمبولانس ناوگان اورژانس استان گفت: از این تعداد سه دستگاه آمبولانس به کیت (تهدیدات شیمیایی، میکروبی، پرتوزاینده، هسته‌ای و زیستی CBRNE) برای وقوع حوادث‌های خاص (پدافند غیرعامل) مجهز شده اند.

او افزود: شهریور ماه امسال نیز چهار آمبولانس به ناوگان اورژانس کهگیلویه و بویراحمد اضافه شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اضهار کرد: اعتبار هزینه شده برای خرید هر دستگاه آمبولانس حدود ۱۵ میلیارد ریال است.

هم اینک ۴۵ پایگاه امداد جاده‌ای و هوایی در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند که از این تعداد ۴۳ مورد زمینی و ۲ پایگاه نیز هوایی هستند و به صورت ۲۴ ساعته خدمات ارائه می‌کنند.

بر اساس آخرین آمار اورژانس استان، ۲۴۰ نیروی عملیاتی و ۶۰ نیروی ستادی در پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می‌کنند.

پیش از این ۶۰ دستگاه آمبولانس کار امداد رسانی را در درون شهر‌ها و جاده‌های برون شهری استان انجام می‌دادند.

در آینده‌ای نزدیک ۲۵ نیروی شرکتی با برگزاری آزمون به پرسنل اورژانس ۱۱۵ این استان اضافه و ۱۱ نیرو با آزمون استخدامی نیز در مهرماه مشغول فعالیت می‌شوند.

حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ بیش از یک هزار کشته، ۳۰ هزار زخمی و ۱۵۰ ضایعه نخاعی در پی داشته است.

 انتهای پیام/غ

توسعه ناوگان  اورژانس ۱۱۵

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.