موسوی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

زیرساخت‌های تحصیلی دانش‌آموزان در حال ارتقاست/ ساماندهی سرمایش و گرمایش مدارس تحت کنترل قرار می‌گیرد

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: زیرساخت تحصیلی دانش آموزان کشور به حد استاندارد و معقولی رسیده است.


زیرساخت‌های تحصیلی دانش‌آموزان در حال ارتقاست/ ساماندهی سرمایش و گرمایش مدارس تحت کنترل قرار می‌گیردسید ابوالفضل موسوی، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه در جلسه اخیر کمیسیون عمران چهار طرح و موضوع به بحث گذاشته شده است، گفت: اولین طرح مورد بررسی، مسکن عشایری بود تا عشایر در زمان جابه‌جایی میان ییلاق و قشلاق، مسکن پایدارتری داشته و تلفات و ضرر‌های ناشی از حوادث کمتر شود که البته این موضوع به رأی گیری نرسید.

بررسی املاک سلب مالکیت شده برای جلوگیری از تخلفات ساخت‌و‌ساز

او با بیان اینکه طرح دوم درباره املاک بدون سند شهر‌ها بود، ادامه داد: این زمین‌ها به هر دلیلی سلب مالکیت شده و صاحب آن معلوم نیست که رسیدگی به آن در ساخت‌و‌ساز‌های شهری بسیار مهم است؛ همچنین این طرح در صحن علنی مجلس گذشته رأی نیاورد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: این موضوع ادامه ماده ۱۴۷ و ۱۴۸ قانون زمین‌شهری است و امیدواریم با ساماندهی‌اش، تخلفات ساخت‌و‌ساز‌های حوزه شهری به کمترین حد ممکن برسد؛ طرح مذکور در مرحله کلیات رأی آورد.

اصلاح ایراد‌های شورای نگهبان به واژه‌سازی لایحه مراودات هوایی ایران با کویت

موسوی درباره سومین طرح بررسی شده در کمیسیون متبوعش توضیح داد: اصطلاحات موجود در قرارداد مراودات هوایی بین جمهوری اسلامی و کشور کویت با ایراد شورای نگهبان مواجه شده بود که واژه‌ها بر اساس اعلام فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی اصلاح شد.

زیرساخت‌های تحصیلی دانش‌آموزان در حال ارتقاست

او در تشریح چهارمین موضوع بررسی این کمیسیون اظهار کرد: گزارش وزارت آموزش‌و‌پرورش و سازمان نوسازی مدارس در کمیسیون خیلی امیدوارکننده بود؛ امسال از ۲ هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده، ۸۰ درصد دریافت شده که همه آن‌ها در مدرسه‌های شهرستان‌ها توزیع شده بود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: با تکرار همین بودجه برای سال بعد، می‌توان اعلام کرد زیرساخت تحصیلی دانش آموزان کشور به حد استاندارد و معقولی رسیده است؛ ان شاء الله همین بودجه برای سال بعدی به آموزش و پرورش اختصاص داده شود.

ساماندهی سرمایش و گرمایش مدارس تحت کنترل قرار می‌گیرد

او گفت: طبق گزارش‌ها تمام بخاری‌های نفتی در همه شهر‌ها و روستا‌هایی که گاز به آن رسیده است، جمع شده‌اند و تا سال بعد برای تمام شهر‌هایی که این امکان را دارند همه بخاری‌های نفت سوز به گازسوز تبدیل می‌شود؛ به این صورت، ایمنی، سرمایش و گرمایش مدرسه‌های سراسر کشور تحت کنترل قرار می‌گیرد.

موسوی تأکید کرد: در صورت تکرار تخصیص همین بودجه به آموزش و پرورش تا حدود ۲ سال آینده زیرساخت‌های آموزش و پرورش به حد مناسبی خواهد رسید.

شهرداری به تخلفات ساخت‌و‌ساز رسیدگی کند

همچنین نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه تمامی ضوابط فنی و اجرایی عمرانی در سطح شهر تهران، رو و زیر زمین در آیین نامه‌ها وجود دارد گفت: ضابطه‌های مذکور روشن است و در صورت انجام نشدن آنها، پروژه‌ها مرتکب تخلف شده‌اند؛ امیدواریم شهرداری چنین موضوعاتی را پیگیری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار