تولید سالانه یک هزار و ۱۹۲ تن گوشت قرمز در خوانسار

مدیر جهادکشاورزی خوانسار گفت:سالانه یک هزار و ۱۹۲ تن گوشت قرمز و ۴۰ تن ماهی سرآبی و ۱۵ هزار تن شیر در شهرستان تولید می‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا مجیدی مدیر جهاد کشاورزی خوانسار اظهار کرد: از ۸۱ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت جوجه ریزی دو میلیون قطعه و یک واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت ۳۶ هزار قطعه در شهرستان سالانه ۱۱هزار و ۴۴۰ تن گوشت مرغ و ۳۶۳ تن تخم مرغ تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی خوانسار افزود: سه واحد گاوداری صنعتی دارای پروانه با ظرفیت ۱۸۰ رأس، ۱۸ واحد پرورش دام سنگین با ۶۴۵ رأس گوساله و چهارهزار رأس گاو در شهرستان وجود دارد.

مجیدی گفت: سه واحد دام سبک صنعتی با ظرفیت ۶۵۰ رأس و ۵۵۰ واحد سنتی با ظرفیت ۵۵ هزار رأس به پرورش گوسفند مشغول هستند.

او افزود: یک واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت سه هزار و ۸۰۰ قطعه، چهار واحد بوقلمون با ظرفیت ۱۳ هزار قطعه و یک واحد شترمرغ با ظرفیت ۷۵ قطعه در شهرستان وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی خوانسار تصریح کرد: سه واحد آبزی پروری با ظرفیت هشت تن در سال و شش واحد ماهی سردآبی با ظرفیت ۲۵ تن در سال در شهرستان وجود دارد.

مجیدی با بیان اینکه از ۷۰ هزار کلنی زنبورعسل سالانه ۴۷۰ تن عسل تولید می‌شود، تصریح کرد: سالانه یک هزار و ۱۹۲ تن گوشت قرمز و ۴۰ تن ماهی سرآبی و ۱۵ هزار تن شیر در شهرستان تولید می‌شود.

او تصریح کرد: با توجه به باغشهر بودن خوانسار مردم همچون گذشته برای امر معاش به پرورش دام در منازل می‌پردازند که به حفظ بافت سنتی شهر کمک می‌کند، اما به دنبال اعتراض شبکه بهداشت و شهرداری دامداران مجبور به فروش دام شده اند که موجب منقرض شدن نسل دام و چرخه معاش زندگی مردم می‌شود این در حالی است که هنوز زیرساخت‌های نگهداری دام در یک مکان صنعتی در شهر فراهم نشده است.

مدیر جهاد کشاورزی خوانسار با بیان اینکه با هدف جلوگیری از قاچاق دام در شهرستان طرح ملی پلاک کوبی دام‌ها اجرا شده است، گفت: با مشاهده بیماری لمپی اسکین شبکه دامپزشکی شهرستان با انجام به موقع واکسیناسیون از تلفات دامی به غیر از تعداد انگشت شمار جلوگیری کرد.

انتهای پیام/م

 

از ۷۰ هزار کلنی زنبورعسل سالانه ۴۷۰ تن عسل در خوانسار تولید می‌شود

 

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار