لزوم تدوین و تالیف دروس آموزش ترافیکی در مدارس

امروزه با تکثر زندگی شهری و افزایش وسائل نقلیه شخصی، الزام در یادگیری سواد ترافیکی همانند دیگر سواد‌های نو از قبیل سواد رایانه‌ای، رسانه‌ای از مسلمات زندگی شهری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ستوانیکم مرتضی ابراهیمی کارشناس پلیس راهور مازندران گفت: بیشتر جامعه شناسان و متخصصان اجتماعی، ضرورت سواد زندگی و اجتماعی را گوشزد و آن‌را برای زندگی اجتماعی آینده لازم الاجرا می‌دانند.

او افزود: یکی از این ضروریات آموزشی، مباحث ترافیکی و فرهنگ مربوط به ترافیک و رانندگی است.

ستوانیکم ابراهیمی گفت: سواد ترافیکی و مسائل مربوط به رانندگی در شهر و بیرون شهر از جمله اموری هستند که هر فردی باید چگونگی آن را آموزش و در زندگی شخصی و اجتماعی پیاده کند.

کارشناس پلیس راهور مازندران افزود: این‌گونه مسائل اجتماعی، نباید بسنده به آزمون‌های رانندگی و در حد آموزش مواد آیین نامه‌ای و راندن خودرو در آموزشگاه‌های رانندگی شود، چرا که برخی از نزاع‌های خیابانی و پرونده‌های مختلف قضایی بر اثر رعایت نکردن موارد ترافیکی و نداشتن سواد کافی در این امور از سوی رانندگان خودرو‌ها اتفاق می‌افتد.

کارشناس پلیس راهور مازندران گفت: اگر آموزش و یادگیری فرهنگ ترافیکی از دبستان شروع و تا دوره‌های متوسطه ادامه یابد، قطعا ملکه ذهن خواهد شد و مشکلات آینده ترافیکی را تقلیل خواهد داد.

ستوانیکم ابراهیمی افزود: گنجاندن مباحث ایمنی و ترافیک به‌عنوان بخشی از مهارت‌های زندگی در کتاب‌های درسی، ارائه فوق‌برنامه‌های مرتبط با ترافیک، همکاری در پویش‌های ایمنی، توجه به ایمنی مدارس حاشیه راه‌ها، آموزش ایمنی به مدارس همجوار راه‌ها و توجه به پیاده‌سازی نکات ایمنی در سرویس‌های حمل‌ و نقل مدرسه، اردوها، انضباط اجتماعی دیگر موضوعاتی است که باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای کرد.

کارشناس پلیس راهور مازندران گفت: امیدواریم متولیان امر نسبت به اهمیت موضوع فرهنگ ترافیکی و الزامات آموزشی آن در مدارس از دبستان تا ادوار متوسطه اهتمام لازم را به عمل آورند تا در آینده از ترافیک روان و بدون تصادفات و تلفات رانندگی برخوردار باشیم.

انتهای پیام/ س

ضرورت آموزش دانستنی‌های ترافیکی در مدارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار