رئیس نظام صنفی کشاورزی قم مطرح کرد؛

تخصیص نیافتن حقابه قم از سد ۱۵ خرداد

پورمیدانی گفت: با وجود تخصیص ۲۶ هزار متر مکعب حقابه قم از سد الغدیر در سال گذشته حتی یک متر مربع از این حقابه نیز تأمین نشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، پیمان عالمی، رئیس نظام صنفی کشاورزی استان قم، در بیست و نهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: با وجود تخصیص ۲۶ هزار متر مکعب حقابه قم از سد الغدیر در پارسال حتی یک متر مربع از این حقابه نیز تأمین نشد.۳۰ روستای استان در پایین‌دست رودخانه قره چای دارای حق آبه است، اما از سال ۸۸ تاکنون این حق آبه قطع شده است.

عباس پورمیدانی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی هم با اشاره به اینکه مسئولان سد الغدیر مدعی آزادسازی ۱۱۴ میلیون مترمکعب آب در پارسال بودند گفت: این موضوع با واقعیت منطبق نیست.

بهرام سرمست استاندار قم گفت: با توجه به شرایط موجود، امسال می‌توان حق آبه روستاییان را از سد الغدیر گرفت و باید با مکاتبات و پیگیری مصرانه به دنبال احقاق حقوق کشاورزان و اهالی پایین‌دست بود.

حاج حسینی مسگر مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای قم نیز در این جلسه گفت: آورده آب رودخانه قره چای امسال ۱۱۴ میلیون متر مکعب بوده، اما کمتر از ۳۰ میلیون آن به استان رسیده است.

او با بیان اینکه وزارت نیرو آماده بازنگری تخصیص حقابه این سد است گفت: در حال حاضر ۲۱۶ میلیون متر مکعب پشت سد ذخیره سازی شده و بیش از ۸۰ درصد از ظرفیت سد پر است و با توجه به اینکه در ابتدای سال آبی هستیم برای رهاسازی ۸۰ میلیون متر مکعب آب تفاهمی با مسئولان این سد صورت گرفته گرفته است.

انتهای پیام/الف

حقابه قم از سد ۱۵ خرداد در سال گذشته تخصیص نیافته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.