معاون دادستان تهران در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

دستگاه‌های اجرایی برای حل معضل خانه‌های مجردی پای کار بیایند/ کارگران فصلی و معتادان ساکنان اصلی این خانه‌ها

بنی حسینی گفت: ۶۰ درصد ساکنان خانه‌های مجردی معتادان و مابقی افرادی هستند که به صورت فصلی برای کار به تهران می‌آیند.

دستگاه‌های اجرایی برای حل معضل خانه‌های مجردی پای کار بیایند/ کارگران فصلی و معتادان ساکنان اصلی این خانه‌هابه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بنی حسینی معاون دادستان تهران و سرپرست دادستانی شرق استان تهران در حاشیه طرح پلمب خانه‌های مجردی میدان امام حسین(ع) در جمع خبرنگاران گفت: این ساختمان‌ها در گذشته مسکونی بودند و پس از ایجاد بازار در این محل خانه‌ها از حالت مسکونی خارج شدند و محلی برای سودجویی برخی افراد شدند.

وی افزود: طبق هماهنگی با اداره اماکن و مسئولان ذی ربط مقرر شد تا این‌ افراد زیر نظر نهاد‌های رسمی و پس از اخذ مجوز فعالیت کنند.

بنی حسینی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه آیا اقدام امروز پلیس و دستگاه قضا باعث کارتن خواب شدن افراد و آواره شدنشان در کوچه و خیابان نخواهد شد؟ چرا که برخی از این افراد معتاد نیستند و صرف نداشتن جای خواب به اجبار در این اماکن زندگی می‌کنند، گفت: ۶۰ درصد ساکنان خانه‌های مجردی معتادان و مابقی افرادی هستند که به صورت فصلی برای کار به تهران می‌آیند.

وی ادامه داد: باید سیستم‌های اجرایی کشور بیایند و برای این افراد محل زندگی و جای خواب تعیین کنند و از فعالیت چنین منازلی جلوگیری کنند. در این منازل از نوجوان ۱۶ ساله تا مرد ۶۰ ساله زندگی می‌کنند و در کنارشان نیز معتادان و بعضا بیماران نیز حضور دارند، لذا موضوع امنیت، بهداشت و سلامت جامعه بر عهده دادستانی است.

معاون دادستان تهران اضافه کرد: دولت باید بر این امور که از کار‌های اجرایی و از جمله وظایفش هستند نظارت کند، متاسفانه تا کنون از سوی نهاد‌های دولتی هیچ صحبت و جلساتی در خصوص حل این معضل با دادستانی و دستگاه قضایی صورت نگرفته و از ما برای بررسی موضوع کمکی خواسته نشده که در ادامه وضعیت هم به این شکل در آمده است.

وی افزود: شهرداری، بخش امنیت فرمانداری، نیروی انتظامی، اصناف و تعزیرات باید کار کنند که متاسفانه ۲۰ سال است که هیچ عملکرد مثبت و نظارتی در این خصوص صورت نگرفته است.


بیشتر بخوانید: خانه‌های مجردی میدان امام حسین (ع) پلمب شدند+ عکس


بنی حسینی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه آیا دستگاه قضایی و دادستانی با نهاد‌های اجرایی کشور (دولت) مکاتباتی برای حل موضوع انجام داده است یا خیر؟ گفت: ما وظیفه نداریم که به موضوع اجرایی ورود کنیم، ارکان دولتی، اجرایی و اداری باید برای حل امور با دستگاه قضایی مکاتبه کنند و از ما کمک‌ بخواهند، امروز که دادستانی و پلیس به میدان آمده برای آن است که دیگر هیچ راهی نمانده و به دلیل عدم انجام وظایف از سوی مسئولان دیگر پای کار آمدیم.

وی افزود: نیروی انتظامی یک ماه پیش به ما نامه زد و از ارکان قضایی درخواست همکاری کرد و ما نیز حسب وظیفه به میدان آمدیم، هر نهاد اجرایی و دولتی از ما کمک و همکاری بخواهد آماده انجام ماموریت‌ها هستیم.

معاون دادستان تهران در خصوص چگونگی فک پلمب این خانه‌ها، تصریح کرد: تنها در صورتی که این خانه‌ها تبدیل به مسافرخانه رسمی و جوازدار شوند و از حالت اتاقکی و وضعیت غیر بهداشتی خارج و تحت کنترل ارکان بهداشتی شوند، پس از بررسی‌ فک پلمب خواهند شد و در غیر این صورت به هیچ عنوان پلمب شکسته نخواهد شد.

انتهای پیام/

۶۰ درصد ساکنان اصلی خانه‌های مجردی پایتخت معتادان هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار