موسسه بین‌المللی مطالعات راهبردی (IISS) گزارش داد؛

برتری نظامی ایران بر آمریکا و هم‌پیمانانش در خاورمیانه

نتایج تحقیقات «موسسه بین‌المللی مطالعات راهبری» نشان می‌دهد ایران بر آمریکا و هم‌پیمانانش در خاورمیانه از لحاظ نظامی برتری دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، یک اندیشکده نظامی اعلام کرد ایران هم‌اکنون دارای برتری نظامی بر آمریکا و هم‌پیمانانش در خاورمیانه است؛ چرا که به گفته این اندیشکده، ایران می‌تواند از طریق گروه‌های سومی مانند گروه‌های هوادار خود جنگ کند.

اندیشکده بین‌المللی مطالعات راهبردی (IISS) در یکی از مفصل‌ترین ارزیابی‌هایی که در خصوص راهبرد ایران در لبنان، سوریه، عراق و یمن به انجام رسانده، نتیجه گرفت توانایی «گروه‌های طرف ثالث» وابسته به ایران، تبدیل به سلاح برتر ایران شده است.

به نوشته گاردین، در این تحقیقات که انجام آن ۱۶ ماه به طول انجامیده است و با نام «شبکه‌های نفوذ ایران در خاورمیانه» (Iran's Networks of Influence in the Middle East) منتشر شده، ادعا شده است: این شبکه‌ها برای ایران از برنامه موشک بالستیک، برنامه‌های هسته‌ای و یا نیرو‌های نظامی متعارف با اهمیت‌تر است.

در این گزارش همچنین ادعا شده است که اگرچه توازن نظامی متعارف، به نفع آمریکا و هم پیمانانش در منطقه است؛ اما توازن نیروی تأثیرگذار هم اکنون به نفع ایران است.

گاردین در ادامه با نتیجه‌گیری از این گزارش مدعی شد: این یافته‌ها احتمالا موضع دیپلمات‌های غربی را تقویت خواهد کرد که معتقدند هرگونه توافق هسته‌ای با ایران، باید نه تنها شامل محدودیت بر برنامه هسته‌ای باشد؛ بلکه باید شامل رفتارهای منطقه‌ای ایران نیز شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار