در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

روند جذب دانشجوی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه پیام نور برقرار است

مدیر کل روابط عمومی دانشگاه پیام نور درخصوص خبر عدم پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور توضیح داد.

روند جذب دانشجوی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه پیام نور برقرار استامیرحسین بهروز مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص خبر منتشر شده مبتنی بر اینکه دانشگاه پیام نور نمی‌تواند در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشجو بپذیرد، اظهار کرد: با توجه به نیاز ویژه کشور به گسترش عدالت آموزشی در تمام نقاط کشور خصوصا مناطق محروم، دانشگاه پیام نور با ورود جدی به عرصه آموزش با کیفیت، توانست خلأها و کمبود‌های نظام آموزشی را به راحتی برطرف و تسهیل کند.

او افزود: امروز این دانشگاه با برخورداری از قریب به ۴۰۰۰ هزار عضو هیأت علمی، ۱۰ هزار کارمند و حدود ۵۰۰ مرکز آموزشی به نیم میلیون نفر از فرزندان کشور ارائه خدمت می‌کند.

بهروز ادامه داد: عناوین کسب شده توسط این دانشگاه در سال‌های اخیر از جمله ششمین دانشگاه باز دنیا، رتبه اول کیفیت آموزشی کشور و سهم ۳۰ درصدی فارغ التحصیلان پیام نور در بین پذیرفته شدگان دانشگاه‌های دولتی کنکور ارشد هرسال و آزمون‌های استخدامی کیفیت بالای آموزشی این دانشگاه را به رخ می‌کشد.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام‌نور گفت: بحث اساسنامه دانشگاه پیام نور یک بحث فرعی در نشست اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است و موضوع اصلی بحث آمایش دانشگاه‌ها و تناسب سازی رشته‌ها، اعضای علمی و مراکز آموزشی تمامی مجموعه‌های آموزشی سراسر کشور بوده است.

او با اشاره به نگاه حمایتی و تقویتی شورای عالی انقلاب فرهنگی به دانشگاه افزود: از جمله موارد مطروحه نگاه حمایتی شورای محترم انقلاب فرهنگی به دانشگاه بوده است و با توجه به اینکه اساسنامه اولیه دانشگاه در ابتدای تأسیس در شورای محترم به تصویب رسیده است با نگاه حمایت و تقویت دانشگاه با توجه به جایگاه خاص آن در کشور، لزوم تصویب اساسنامه جدید که چند سال پیش در شورای عالی گسترش وزارت علوم نیز به تصویب رسیده است مورد درخواست اعضای محترم بوده است.


بیشتر بخوانید: شرایط پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون در دانشگاه‌های دولتی


بهروز گفت: آنچه در اساسنامه اخیر دانشگاه توسط شورای عالی گسترش وزارت علوم مصوب شده است این است که دانشگاه به عنوان یک دانشگاه باز (open university) ضمن لزوم تقویت آموزش الکترونیک می‌تواند با استفاده از شیوه‌های آموزش ترکیبی (حضوری؛ نیمه حضوری و الکترونیک) در مقاطع تحصیلی اقدام نماید که با توجه به اینکه در اساسنامه اولیه مصوب شورا قید نشده بود، تأکید شد به منظور اینکه خللی وارد نشود این اساسنامه جدید که در شورای گسترش آموزش عالی در سال‌های اخیر تصویب شده است برای تصویب نهایی به شورای عالی محترم انقلاب فرهنگی نیز ارائه شود.

او ادامه داد: با توجه به جایگاه خاص دانشگاه و بر اساس اطلاعیه تکمیلی صادره دبیرخانه شورا کلیه روند‌های جذب دانشجو در دانشگاه کماکان برقرار است و مسئله مطرح شده یک مبحث تخصصی و در جهت تقویت و تثبیت موقعیت ویژه این مولود انقلاب اسلامی است.

اطلاعیه تکمیلی شورای عالی انقلاب فرهنگی

رویه‌های جذب دانشجوی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه پیام نور به قوت خود باقی است

پیرو برخی مباحث مطرح شده رسانه‌ای در خصوص جذب دانشجوی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه پیام نور دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد رویه‌های جذب دانشجوی تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه به قوت خود باقی است.

در این اطلاعیه که لحظاتی پیش بر روی سایت شورا قرار گرفت آمده است: پیرو بررسی موضوع آمایش آموزش عالی در دانشگاه پیام نوردر جلسه ۱۲۳ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی به نقل از رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به اطلاع می‌رساند که رویه‌های جاری دانشگاه پیام نور به قوت خود باقی است تا اصلاح اساسنامه این دانشگاه صورت گیرد.

انتهای پیام/

آخرین خبر از جذب دانشجوی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه پیام نور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار