دیدار هیئت پارلمانی ایران و ارمنستان در ایروان

مقامات ایرانی و ارمنستانی بر نقش گروه‌های دوستی در توسعه همکاری‌های دو کشور به ویژه در حوزه اقتصادی-تجاری، فرهنگی، گردشگری و رسانه‌ای تأکید کردند.

دیدار هیئت پارلمانی ایران و ارمنستان در ایروانبه گزارش  حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات ایرانی و ارمنستانی بر نقش گروه‌های دوستی در توسعه همکاری‌های دو کشور به ویژه در حوزه اقتصادی-تجاری، فرهنگی، گردشگری و رسانه‌ای تأکید کردند.

وارازداد کاراپتیان، رئیس گروه دوستی ارمنستان و ایران در مجلس ملی این کشور در دیدار با محمدجواد جمالی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ایران برای ارمنستان کشوری محوری است و ما در تلاش هستیم تا همکاری‌های خود را با این کشور به ویژه در حوزه اقتصادی-تجاری گسترش دهیم.

ترمیم راه‌های ارتباطی ایران و ارمنستان از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست بررسی شد.

جمالی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست از طرف ارمنی خواستم که بودجه بیشتری را به ترمیم راه‌های ارتباطی اختصاص دهد که در این صورت، حجم مبادلات تجاری ایران و ارمنستان چند برابر خواهد شد.

او در نشست پارلمانی مجمع سازمان پیمان امنیت دسته جمعی که روز ۱۵ آبان برگزار شد به عنوان مهمان حضور یافت و در سخنانی بر اهمیت همگرایی منطقه‌ای تاکید کرد.

جمالی گفت: تا زمانی که تلاش جمعی برای برقراری صلح و ثبات در منطقه صورت نگیرد، نسل‌های آینده با هرج و مرج، و نابسامانی‌های خطرناک روبه‌رو خواهند شد.

در اجلاس ایروان، نمایندگان کشور‌های عضو سازمان پیمان امنیت دسته جمعی شامل روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، ارمنستان، و تاجیکستان درباره امور دفاعی و امنیتی تبادل نظر کردند. نماینده ایران در این نشست به عنوان مهمان حضور داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار