کد خبر: ۷۱۳۱۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
کد خبر : ۷۱۳۱۶۴۵
دبیر دوسالانه سرو نقره ای:

محسن سلیمانی برخی رویکرد‌های جدید ششمین دوسالانه طراحی گرافیک «سرو نقره‌ای» را برشمرد.

در این دوره حضور جوانان را مغتنم شمردیم/ گرافیک ایران در حال سوق یافتن به فضای مجازی استبه گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن سلیمانی دبیر ششمین دوسالانه طراحی گرافیک «سرو نقره‌ای» درباره ویژگی‌های دوسالانه ششم و تفاوت این دوره با دوره‌های پیشین گفت: در ششمین دوسالانه «سرو نقره‌ای» سعی کردیم رویکرد جدیدتری داشته باشیم از این جهت که حضور جوانان را مغتنم شمردیم چراکه پویایی آن‌ها برایمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این، اولین رویکرد ما در انتخاب آثار خواهد بود.

وی درباره نحوه انتخاب هیات داوران و تیم‌های سه نفره آن‌ها توضیح داد: از آنجایی که «سرو نقره‌ای» مختص به اعضای انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران است، قاعدتاً باید دوسالانه کاری این اعضا را به نمایش بگذاریم و در نهایت، انتخابی برای این دوسالانه داشته باشیم. به همین دلیل از حضور یک هنرمند مطرح در رشته مربوطه، یک پیشکسوت و یک هنرمند جوان و پویا که در دوره‌های پیشین «سرو نقره‌ای» حائز رتبه و برگزیده شده بود، در هیات انتخاب و داوری بهره گرفتیم.

دبیر ششمین دوسالانه طراحی گرافیک «سرو نقره‌ای» درباره دیگر رویکرد‌ها و برنامه‌های این دوسالانه گفت: برای اینکه بتوانیم رویکرد خاص‌تری را شاهد باشیم، با توجه به اینکه گرافیک ایران در حال سوق یافتن به فضای مجازی است و حتی مسیرش به سمت موشن گرافیکس نیز است و دیزاین خیلی اهمیت دارد، در نظر داریم به صورت پژوهشی در این موارد کار کنیم و به همین دلیل در نظر داریم در بخش برنامه‌های جنبی، نشست‌هایی با موضوع دیزاین و موشن گرافیکس یا دیجیتال برگزار کنیم.

وی به بخش «تایپ فیس» و اهمیت آن اشاره کرد و افزود: از آنجایی که سال‌هاست نتوانستیم بخش «تایپ فیس» را به منصه ظهور برسانیم، قصد داریم در این حوزه به صورت حرفه‌ای برنامه داشته باشیم و، چون قصد داریم هنرمندان را به سوی حرفه‌ای شدن در این زمینه سوق دهیم، در بخش «تایپ فیس»، آثار نیازی به سفارش دهنده ندارند و هنرمندان می‌توانند هر اثری را در این موضوع برای ما به همراه استیتمنت یا بیانیه اثر ارسال کنند، چراکه قصد داریم دست طراحان را در این زمینه باز بگذاریم و پژوهش‌محور روی تایپ فیس کار کنند. اما در باقی موارد همان طور که در فراخوان ذکر شده بود، آثار باید سفارش دهنده داشته باشند.

سلیمانی در پایان تاکید کرد: مشارکت سازمان‌های همسو در دوسالانه بسیار حائز اهمیت است از این منظر که در زمینه تجسمی خیلی از سازمان‌ها و نهاد‌ها در حال فعالیت هستند و ما هم سعی داریم بتوانیم نوعی مشارکت، هم اندیشی و همگرایی در زمینه تجسمی و گرافیک داشته باشیم تا بعد از نمایش این آثار تاثیرگذاری آن‌ها را روی مخاطبان مردمی شاهد باشیم و بتوانیم حتی الامکان ذائقه مردمی را نسبت به گرافیک بالا ببریم. امیدواریم بتوانیم در این بخش حتی انتخاب مردمی هم داشته باشیم و در حال کار روی آن هستیم.

گفتنی است ششمین دوسالانه طراحی گرافیک «سرو نقره‌ای» جمعه ۲۲ آذر ۹۸ در خانه هنرمندان ایران گشایش می‌یابد.

 

انتهای پیام/

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر