آخرین آمار از مصدومان و فوتی‌های زلزله آذربایجان شرقی

اورژانس کشور از آخرین آمار از مصدومان و فوتی‌های زلزله آذربایجان شرقی صبح امروز خبر داد.

آخرین جزییات از امدادرسانی به مناطق زلزله زده/ ۶ فوتی در استان آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، زلزله ۵.۹ ریشتری، ساعت ۰۲:۱۷:۰۳ امروز (جمعه، ۱۷ آبان)، در عمق دوکیلومتری زمین، حوالی تَرَک در استان آذربایجان شرقی را لرزاند.

 ۸۰ درصد مصدومیت‌ها به دلیل شتاب زدگی و ترس حین فرار

۱۹:۳۰ مجتبی خالدی،   سخنگوی اورژانس کشور  در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  اظهار کرد: طبق آخرین آمار تا کنون ۵۴۸ مصدوم از مناطق مختلف استان آذربایجان شرقی به مراکز درمانی مراجعه کردند که متاسفانه ۵ نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده‌اند و ۱۷ نفر بستری هستند.

سخنگوی اورژانس کشور گفت: ۸۰ درصد مصدومیت‌ها به دلیل شتاب زدگی و ترس و حشت حین فرار در زلزله  بوده است.

زلزله ۴.۸ ریشتر در ۶ کیلومتری از سطح زمین در ترکمنچای

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  از  وقوع زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۸ ریشتر در ۶ کیلومتری از سطح زمین در ترکمنچای استان اذربایجان شرقی و آمار مصدومان آن خبر داد.

آخرين آمار مصدومان از زبان رئيس سازمان اورژانس كشور

۱۷:۰۵  کولیوند رئیس اورژانس کشور گفت: مصدومين بدون اينكه عارضه دار شوند انتقال و تحت مراقبت درمانى قرار گرفتند.

وی ادامه داد: از ٥٣٠ مصدوم مراجعه كننده به مراكز درمانى در ميانه و سراب تا كنون ٢٨ نفر بسترى هستند.

کولیوند گفت: انتقال ٢ مصدوم با بالگرد اورژانس هوايى به بيمارستان هاى تبريز صو رت گرفته است.

۱۲:۳۶ مجتبی خالدی،  سخنگوی اورژانس کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  اظهار کرد: طبق آخرین آمار تا ساعتی قبل ، ۳۴۸ مصدوم از مناطق مختلف استان به مراکز درمانی مراجعه کردند که متاسفانه ۵ نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند و ۱۷ نفر بستری هستند.
 
او با بیان اینکه ارائه اقدامات درمانی در این مناطق به خوبی در حال انجام است، افزود: ۲۳۱ مصدوم تاکنون پس از دریافت خدمات ترخیص شده‌اند.
 
خالدی بیان کرد: تیم‌های اورژانس در آذربایجان شرقی به حالت آماده باش کامل قرار دارند و اتوبوس آمبولانس از زنجان و ارومیه به میانه و سراب اعزام شده است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: طبق آخرین آمار در استان آذربایجان شرقی، در شهرستان میانه ۱۸۲ نفر مصدوم، در شهرستان سراب ۱۱۳ نفر و هشترود ۳۰ نفر مصدوم شدند.
بیشتر بخوانید: اعزام ۴ تیم ارزیاب به مناطق پر خطر استان آذربایجان شرقی/شبکه خون رسانی تهران در حالت آماده باش است
او ادامه داد:‌ ۲۱ نفر نیز از مصدومان در استان اردبیل خدمات درمانی دریافت کرده‌اند.
 
خالدی تأکید کرد: عموم مصدومین به دلیل ترس، با سانحه مواجه شدند و توصیه می‌شود در صورت بروز هر گونه پس لرزه مردم آرامش خود را حفظ کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار