در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اعزام ۴ تیم ارزیاب به مناطق پر خطر استان آذربایجان شرقی/شبکه خون رسانی تهران در حالت آماده باش است

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تاکنون  ۶۰ واحد خون از زنجان و ۱۲۰ واحد از اردبیل به تبریز ارسال شده است.

اعزام ۴ تیم ارزیاب به مناطق پر خطر استان آذربایجان شرقی/شبکه خون رسانی کشور در حالت آماده باش استجان بابابی، معاون درمان وزارت بهداشت و درمان وآموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: از اولین ساعت بروز زلزله، شبکه خون رسانی کشور فعال بوده و تاکنون  ۶۰ واحد خون از زنجان و ۱۲۰ واحد از اردبیل به تبریز ارسال شده است.

او افزود: فراخوان در تمامی استان‌های همجوار داده شده و پایگاه تهران نیز در حالت آماده باش کامل است. در حال حاضر نیاز خونی کاملا رفع شده و کمبودی گزارش نشده است. البته برای روز‌های آینده نیز آمادگی کامل تامین فرآورده داریم.

جان بابایی در ادامه گفت: تشکیل کارگروه مدیریت بحران، اعزام ۴ تیم ارزیاب به مناطق پر خطر استان، آماده باش کلیه مراکز و پایگاه‌ها و بیمارستان‌ها، اعزام اتوبوس آمبولانس اردبیل با سه تکنسین به میانه با هماهنگ اورژانس کشور صورت گرفته است.
بیشتر بخوانید: آخرین جزییات از امدادرسانی به مناطق زلزله زده/ ۵ فوتی در استان آذربایجان شرقی
او گفت: تعداد کل مصدومین مراجعه کننده به بیمارستان‌های استان ۳۲ نفر بوده که از این تعداد ۲۴ نفر از مشکین شهر و ۸ نفر از استان اردبیل بوده است. ۴ نفر در مشکین شهر و ۳ نفر در اردبیل  بستری شده اند. بیشتر مصدومین به علت شکستگی‌های دست و پا در اثر ازدحام و یا فرار بوده است.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه اکنون نیازی به اعزام تیم‌های جدید و پزشک نیست، بیان کرد: براساس گزارش‌های رسیده تیم ارزیابی برای شناسایی مناطق زلزه زده در اولین ساعات وقوع زلزله در مناطق مورد نظر حضور یافتند.

جان بابابی در پایان گفت: بیمارستان و تیم دانشگاه تبریز در حالت آماده باش به سر می‌برند تا در صورت لزوم خدمات مورد نیاز را به مجروحان ارائه دهند.

انتهای پیام /
برچسب ها: اخبار علمی ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.