نصب برچسب قیمت بر روی اجناس ضروری و الزامی می‌باشد و در صورت عدم رعایت از سوی اصناف، با متخلفات برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی یحیایی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: نصب برچسب قیمت بر روی اجناس ضروری و الزامی می‌باشد و در صورت عدم رعایت از سوی اصناف، با متخلفات برخورد خواهد شد.

او افزود: در راستای نظارت بهینه و مطلوب بر بازار و با توجه به اهمیت نقش موثر برچسب قیمت و صدور فاکتور در افزایش شفافیت بازار عرضه کالا و خدمات و بمنظور جلوگیری از تضییع حقوق مصرف کنندگان بر تمامی واحد‌های صنفی و تولیدی نصب برچسب قیمت روی اجناس و ارائه صورت حساب معتبر به مشتریان ضروری و لازم الاجرا است.

  معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه دانستن قیمت کالا حق مسلم مصرف کنندگان است تصریح کرد: به جهت تحقق اهداف مورد نظر و کاهش تخلفات اقتصادی و جلوگیری از افزایش غیر قانونی قیمت‌ها و اجحاف به اقشار آسیب پذیر جامعه، رعایت ضرایب سود مصوب، درج قیمت و نصب نرخنامه از سوی بازرسان سازمان با جدیت رصد و پایش می‌شود.

یحیایی اظهار داشت: مصرف کنندگان به عنوان بازوان تأثیرگذار اجتماعی در حوزه نظارت بر بازار هستند و کلیه خرید‌ها و خدمات باید از واحد‌های قانون مدار و مشتری محور که در راستای رعایت حقوق مصرف کنندگان از قانون و مقررات تمکین نموده اند صورت پذیرد.

او با تاکید بر رعایت درصد سود‌های متعارف از سوی تولید کنندگان و فروشندگان و عرضه کنندگان کلیه کالا‌ها و خدمات خاطرنشان کرد: هم استانی‌های عزیز درصورت مشاهده هرگونه تخلفات صنفی اعم از گرانفروشی، کم فروشی و تقلب، عدم صدور صورتحساب، عدم درج قیمت، فروش اجباری کالا به همراه کالا‌های دیگر، مراتب را از طریق سامانه ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صمت استان و شهرستان‌های تابعه اعلام تا سریعاً مورد رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام / م

ضرورت رعایت درصد سود‌های متعارف از سوی تولید کنندگان و فروشندگان کلیه کالا‌ها و خدمات در استان سمنان

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.