بسته اخبار حوادث امروز ۱۸ آبان ۹۸؛

دستگیری متخلفان شکار و صید در سه شهر مازندران/ جمع آوری دام هوایی در فریدونکنار و ساری

مهم‌ترین حوادث مازندران در روز شنبه ۱۸ آبان ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مهم‌ترین حوادث شنبه ۱۸ آبان ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

ابراهیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست درحین گشت و کنترل در شهر‌های نور، ساری و بهشهر متخلفان شکار و صید را دستگیر و ۶۰ رشته دام هوایی را در شهر‌های فریدونکنار و ساری جمع آوری کردند.

او افزود: در بهشهر ماموران یگان حفاظت آبی این شهرستان در حین گشت وکنترل درتالاب میانکاله از دو صیاد غیرمجاز ۱۷۴ قطعه ماهی و ۵۰ رشته تور ماهیگیری کشف و ضبط کردند.

ابراهیمی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست بهشهر در دو ماموریت جداگانه در منطقه ممنوعه صحرای پاسند و هزارجریب  دو متخلف را به همراه یک قبضه سلاح شکاری و لاشه یک طاقه قرقاول دستگیر کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: ماموران یگان حفاظت آبی و پاسگاه شهید شاهکو محلی شهرستان بهشهر ۱۲ باب کومه شکار را تخریب و محیط بانان هزارجریب بهشهر۱۲ عدد تله چوبی زنده گیری پرندگان را جمع آوری کردند.

او با بیان اینکه در نور ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهر (محیط بانی رزن) درحین گشت و کنترل در حوزه استحفاظی یک شکارچی غیرمجاز را به همراه یک قبضه سلاح شکاری و لاشه دو قطعه کبک دستگیر کردند، گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست ساری درحین گشت زنی در حاشیه سد شهید رجایی (سر محیط بانی محمدآباد) یک متخلف را به همراه یک قبضه سلاح شکاری و سایر ادوات شکار دستگیر کردند.

ابراهیمی افزود: ماموران پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری درحین گشت زنی شبانه دریکی از روستا‌های حاشیه این پناهگاه از دو شکارچی غیرمجاز دو قبضه سلاح شکاری کشف وضبط کردند.

او گفت: ماموران پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری درحین گشت زنی درمنطقه قاجارخیل ۳۰ رشته دام هوایی راجمع آوری کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: در عملیات مشترک ماموران یگان حفاظت محیط زیست فریدونکنار، بابلسر و محمودآباد در حاشیه کمربندی شهرستان فریدونکنار ۳۰ رشته دام هوایی صید پرندگان، ۶۰ عدد پایه دام و یک باب کومه صیادی را تخریب و جمع آوری کردند.

رهاسازی پرندگان شکاری در طبیعت میانکاله

دو بهله شاهین از سوی یکی از دوستداران طبیعت مراقبت و درمان شد، پس از بازیابی توانایی پرواز در طبیعت میانکاله رها سازی شد.

دو بهله شاهین مصدوم که از سوی یکی ازدوستداران طبیعت مراقبت ودرمان شد، پس ازبازیابی توانایی پرواز باهمکاری محیط بانان پناهگاه حیات وحش میانکاله درطبیعت رهاسازی شد.

پرنده شکاری شاهین ازپرندگان در معرض خطرانقراض است و این پرنده ۴۰ تا ۵۲ سانتی متر طول دارد و از پرندگان بزرگ خانواده شاهین بزرگ محسوب می‌شود و بال‌های دراز، نوک تیز و دم نسبتا کوتاهی دارد.

معرفی هزار و ۵۶ واحد متخلف خبازی به تعزیرات حکومتی

حسین اصغرزاده معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: طرح نظارت برکمیت و کیفیت نان از سوی این سازمان و باهمکاری دستگاه‌های اجرایی دیگر در سراسر استان و بصورت مستمر درحال اجرا است.

او افزود: در این طرح که با حضور ادارات صنعت، معدن وتجارت شهرستان ها، شبکه بهداشت، اتحادیه خبازان و تعزیرات حکومتی برگزار می‌شود، واحد‌های خبازی بصورت دائم نظارت تا از مشکلات احتمالی جلوگیری و با متخلفین برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

اصغرزاده با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه ۹۳۷۵ مورد بازرسی از واحد‌های خبازی استان صورت گرفت، گفت: تعداد هزار و ۵۶ واحد خبازی متخلف در در این بازرسی‌ها شناسایی و پرونده تخلف آن‌ها جهت صدور رای به ادارات تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران افزود: شهروندان مازندرانی درصورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی اعم از کم فروشی، گرانفروشی، احتکار می‌توانند مراتب را به تلفن ۱۲۴ اعلام کنند.

انهدام باند سرقت ساختمان‌های نیمه کاره در بابلسر

سردار سیدمحمود میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره در شهرستان بابلسر، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او با بیان اینکه کارآگاهان با انجام اقدام اطلاعاتی و بررسی‌های همه جانبه موفق به شناسایی یک باند ۴ نفره سرقت شدند، افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی، ماموران در عملیاتی ضربتی متهمان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی مازندران از کشف مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی از مخفیگاه متهمان خبر داد و گفت: این افراد در بازجویی‌های به عمل آمده تاکنون به ۳۵ فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره  اعتراف کردند.

سردار میرفیضی با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند به مردم توصیه کرد: با انجام اقدامات پیشگیرانه و همکاری با ماموران انتظامی، پلیس را در تامین نظم و امنیت یاری دهند.

کشف ۴ تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن

سرهنگ محمدصادق شاه نظری فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز چوب از جنگ‌های اطراف این شهرستان از سوی ۲ قاچاقچی محصولات جنگلی، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران پاسگاه انتظامی دو هزار با بررسی‌های همه جانبه و تحقیقات پلیسی متهمان را شناسایی کردند.

سرهنگ شاه نظری گفت: پس از هماهنگی‌های قضائی متهمان دستگیر شدند و در بازرسی از خودرو‌های آنان در مجموع ۴ تن چوب جنگلی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن ارزش چوب‌های قاچاق کشف شده را برابر نظر کارشناسان بالغ بر ۱۵۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ شاه نظری با بیان اینکه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملی بوده و تبعات زیست محیطی زیادی در پی دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ م

برچسب ها: محیط زیست ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار