مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی از اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه مختلف در هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، جواد زاهدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با اظهار اینکه امسال هفته کتاب و کتابخوانی از ۲۳ آبان ماه آغاز می‌شود، گفت: امسال کانون پرورش فکری در ۲۶ محور بیش از ۱۰۰ برنامه مختلف در سطح مراکز ثابت و سیار برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌کند.
 
زاهدی افزود: برگزاری مسابقات عکاسی با موضوع " لحظات مطالعه کودکان" و برپایی نمایش گاه از این آثار، اهداء کتاب به کودکان در مدارس، مساحد، بیمارستان‌ها و مکان‌های عمومی، تقدیر از نویسندگان کوچک و معرفی و تجلیل از کتاب خوانان برتر، برپایی نمایشگاه کتاب در تمامی مراکز، دیدار کودکان و نوجوانان با نویسندگان کتاب‌هایی که مطالعه کرده اند و ارسال نامه آن‌ها به نویسندگان کتاب ها، برگزاری جلسات نقد و مطالعه کتاب در مکان‌های پر تردد با عنوان " لحظه‌های با کتاب" و را از جمله برنامه‌های کانون در هفته کتاب و کتابخوانی می‌باشد.
 
او برپایی کارگاه‌های با عناوین " چگونه کتابخوان شویم" برای والدین و نوجوانان، " ساخت شخصیت‌های عروسکی " از کتاب‌هایی که مطالعه کرده اند توسط کودکان و نوجوانان، اجرای نمایش توسط کودکان ونوجوانان از روی کتاب‌هایی که مطالعه کرده اند، برپایی جشن " فصل کتاب " و بازدید از مراکز انتشارات و چاپخانه‌های کتاب در سطح شهر را از دیگر برنامه‌های کانون در هفته کتاب و کتابخوانی عنوان کرد.
 

زاهدی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان علاقمند ۲۵ آبان ماه می‌توانند بصورت رایگان در کتابخانه‌های کانون ثبت نام کنند، اظهار کرد: در هفته کتاب و کتابخوانی طرح‌های " یک کتاب، یک خاطره"، " به صرف چای و شیرینی "، " شیوه نامه توصیه کتابخوانی" و اجرای طرح" پیک امید " در دو منطقه محروم در روستای حکی سیلوانا و شهرستان قره ضیاء الدین نیز برگزار خواهند شد.

 

برگزار مرحله منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در آذربایجان غربی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری مرحله منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی گفت: امسال همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی مرحله منطقه‌ای جشنواره قصه گویی با حضور ۵ استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و قزوین ۲۵ و ۲۶ ماه جاری به میزبانی آذربایجان غربی در شهرستان ارومیه برگزار می‌شود.

 
زاهدی بیان کرد: در مرحله منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره قصه گویی ۲۵ قصه گو به مدت دو روز باهم به رقابت خواهند پرداخت که در نهایت ۵ قصه گو برای شرکت در جشنواره ملی و بین المللی انتخاب خواهند شد.
 
او افزود: حضور داوران ملی و شخصیت‌های فرهنگی و اجتماعی استان و کشور از نقاط برجسته این مرحله از جشنواره قصه گویی می‌باشد. همچنین برای ترویج فرهنگ قصه گویی، قصه گویان در مدارس حضور خواهند یافت.

انتهای پیام/م 
 

 

 

برچسب ها: اخبار علمی ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.