استفاده از ضایعات مرغ و بافت‌های غیرمجاز حیوانی

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه با اشاره به ابهامات ایام اخیر در رابطه با استفاده از ضایعات مرغ و بافت‌های غیرمجاز حیوانی، گفت : نظارت بر کنترل فرآورده‌های گوشتی در سطح بازار مصرف به‌صورت مستمر انجام می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمودرضا نیازی مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت : اگر تخلفی رخ دهد، به طور قطع با متخلفان به‌صورت جدی برخورد می‌کنیم، زیرا سلامت مردم در معرض تهدید قرار میگیرد.

او گفت : در حال حاضر در استان کرمانشاه ۱۰ واحد تولید‌کننده فرآورده گوشتی سوسیس، کالباس، مرغ برگر، همبرگر و... زیر پوشش این اداره‌کل فعالیت می‌کنند که طی یک‌سال گذشته تعداد ۱۳۷ مورد بازرسی فنی و ۲۰۶ مورد نمونه‌برداری و آزمون که شامل آزمون‌های فیزیک-شیمیایی و میکروبی است، از این واحد‌ها صورت گرفته است.

او در خصوص آزمون‌های انجام شده به منظور جلوگیری استفاده از ضایعات گوشتی، افزود: ۶۲ مورد آزمون‌های انجام شده، آزمون بافت‌شناسی برای جستجوی بافت‌های غیرمجاز حیوانی در فرآورده‌های گوشتی است که فرآورده را در سطوح میکروسکوپی، به منظور کنترل کیفیت محصول مطابق با استاندارد ملی ایران به شماره ۶۱۰۳ انجام می‌شود.

او افزود: آزمون بافت‌شناسی برای شناسایی بافت‌های غیرمجاز خوراکی مانند احشا، کبد، ریه، طحال، پوست و سنگدان مرغ و همچنین بافت‌های غضروفی، رگ و پی، چربی‌های صفاقی و گوشت سر و صورت دام در این فرآورده‌ها است.

این مقام مسؤول گفت: به دلیل حساسیت موضوع در راستای سلامت مردم، سازمان ملی استاندارد آزمایش بافت‌شناسی را اجباری اعلام کرده است، و آزمون بافت‌شناسی برای جستجوی بافت‌های غیرمجاز حیوانی در فرآورده‌های گوشتی به صورت حتمی در دستور کار اداره‌کل استاندارد استان قرار دارد.

او با توجه به اهمیت کنترل فرآورده‌های گوشتی در سطح بازار مصرف، افزود: از ابتدای سال جاری ۲ هزار و ۲ مورد بازرسی از مراکز عرضه مواد خوراکی انجام شده و در صورت وجود هرگونه محصولات غیراستاندارد و یا شرایط نگهداری غیراستاندارد نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام شده است.

نیازی افزود: نظارت‌های بازرسان این اداره‌کل به صورت مستمر از واحد‌های تولیدی و بازار مصرف صورت گرفته و مردم نباید نگرانی از بابت کیفیت محتوا و مواد اولیه فرآورده‌های گوشتی که دارای علامت استاندارد است، داشته باشند، لذا مصرف کنندگان هنگام خرید فرآورده‌های گوشتی سوسیس، کالباس، همبرگر، کباب لقمه، سویا برگر و مرغ برگر به علامت استاندارد و کد ۱۰ دقمی درج شده در زیر آن دقت کرده و در صورت عدم وجود کد مربوطه موارد را از طریق سامانه گویای ۱۵۱۷ در طول شبانه‌روز و شماره تلفن کشوری ۴۵۱۷ به این اداره‌کل اطلاع‌رسانی کند .

 

 

انتهای پیام/د

برخورد با متخلفان

 

برچسب ها: استاندارد ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار