چگونه از ریز قبض مصرفی آب مطلع شویم؟/ ۶۵ درصد خراسانی‌ها قبض آب خود را الکترونیکی دریافت می‌کنند

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: قبوض کاغذی ۶۵ درصد از مشترکان آب زیرپوشش این شرکت حذف شده است.

چگونه از ریز قبض مصرفی آب مطلع شویم؟/ ۶۵ درصدی خراسانی‌ها قبض آب خود را الکترونیکی دریافت می‌کنندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد عباس زاده معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: از ۷۴۰ هزار مشترک آب در این استان تاکنون قبوض کاغذی ۴۸۱ هزار مشترک حذف شده است.

او ادامه داد: صرفه جویی ناشی از حذف هر برگ قبض کاغذی با احتساب هزینه‌های جانبی ۱۰ هزار ریال است و میزان حذف قبوض کاغذی آب تا پایان آذر ماه امسال به ۹۰ درصد می‌رسد.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: یکی از روش‌های اعلام و پرداخت بهای آب مصرفی به مشترکان استفاده از دستگاه‌های کنتور خوان پیشرفته در محل زندگی مشترکان، چاپ رسید‌های کوچک و امکان پرداخت قبض از طریق کارت‌خوان است.

عباس زاده افزود: فقط در نقاطی که استفاده از این سیستم به دلیل نبود آنتن ممکن نباشد، قبض کاغذی صادر می‌شود.

او تصریح کرد: ارسال پیامکی قبوض نیز از دیگر روش‌هاست و در حال حاضر شماره تلفن همراه بیش از نیمی از مشترکان آب شهری در ۷۳ شهر زیرپوشش این استان در سامانه ارسال قبض پیامکی ثبت شده است.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با بیان اینکه مشترکان از طریق تماس با شماره ۱۵۲۲ می‌توانند از ریز قبض مصرفی آب مطلع شوند، گفت: ۹۹.۳۲ درصد از قبوض آب در خراسان رضوی به صورت غیرحضوری پرداخت می‌شود.

ماموریت شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی، آبرسانی و اجرای شبکه فاضلاب در ۷۳ شهر این استان به جز کلانشهر مشهد است.

یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در ۷۳ شهرستان خراسان رضوی به جز مشهد زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند.

۳۴ دشت از مجموع ۳۷ دشت آبی خراسان رضوی در وضعیت ممنوعه و بحرانی قرار دارد.
 
منبع:ایرنا
 
انتهای پیام//ف.س
 

حذف قبوض کاغذی آب تا پایان آذر ماه امسال به ۹۰ درصد می‌رسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خسرو
۰۹:۵۵ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
سلام برای قبوض ادارات هم یک فکری بکنید.