امروز هوای همدان ناسالم است

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت:امروز هوای همدان نا سالم است و آلوده شدن هوا مرگ زودرس وبیماری‌های قلبی در سالمندان را تشدید می‌کند.

هوای همدان ناسالم استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سیدعادل عربی، معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان با اشاره به اینکه صبح امروز هوای همدان آلوده بود گفت:در این شرایط احتمال افزایش بروز علائم تنفسی در افراد حساس وجود دارد و بیماری‌های قلبی و ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان تشدید می‌شود.

او با بیان اینکه شاخص کیفیت هوا در صبح امروز براساس ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون مطلوب بوده و سالم است، ادامه داد: در این ایام که هوا سرد و شب‌ها طولانی است، پدیده وارونگی دما اتفاق می‌افتد بدان معنا که هوای سنگین و سرد در سطح زمین و هوای گرم در ارتفاعات باقی می‌ماند و جابجایی هوا صورت نمی‌گیرد.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان افزود: با رکود هوا ، تراکم و غلظت آلاینده‌ها بیشتر می‌شود و این غلظت باعث آلودگی می‌شود به طوریکه امروز صبح غلظت از ۱۵۵ بالاتر رفته و از شرایط سالم عبور کرد بنابراین کم کم به سمت افزایش غلظت آلاینده‌های ناشی از پدیده وارونگی دما که مختص فصل سرما و زمستان است وارد می‌شویم.

عربی با بیان اینکه عمده آلایندگی امروز و روز‌های آینده در زمینه ذرات ناشی از سوخت‌های فسیلی همچون بنزین است افزود: این موضوع اهمیت استفاده از خودرو‌های عمومی و ناوگان حمل و نقل شهری را نشان می‌دهد و باید فکری برای ارتقای ناوگان حمل و نقل شود و کمتر از خودرو‌های تک سرنشین استفاده کرد.

او با بیان اینکه همدان شهری صنعتی و بزرگی نیست که وضعیت آلودگی آن مانند کلانشهر‌هایی همچون تهران شود، ادامه داد: وجود کوه الوند و باغات فراواندر این شهر  به پاکیزگی هوای شهر همدان کمک شایانی می‌کند.

انتهای پیام/ب

هوای همدان امروز آلوده است

برچسب ها: آب و هوا ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.