در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جشنواره «علم برای همه» عامل تعامل بین شرکت کنندگان و دانشمندان

دبیر جشنواره علم برای همه گفت: شرکت کنندگان در جشنواره‎های علم برای اولین بار با متخصصان و دانشمندان وارد تعامل می‎شوند.

جشنواره «علم برای همه» عامل تعامل بین شرکت کنندگان و دانشمندانبه گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، صونا آقابابایی دبیر جشنواره علم برای همه اظهار کرد: این جشنواره از روز شنبه ۱۸ آبان هم‎زمان با روز جهانی «علم در خدمت صلح و توسعه» آغاز شده و از دو بخش دانش آموزی و خانوادگی تشکیل شده که بخش دانش آموزی صبح و بخش خانوادگی نیز عصر‌ها شروع به فعالیت می‌کند.

او بیان کرد: امیدواریم امسال نهاد‌های ترویج علم بیش‎تری را به همکاری بگیریم و برنامه‎ها و فعالیت‎های هفته علم را در این جشنواره به گونه‎ای تجمیع کنیم و یک برنامه مشترک ارائه دهیم، به صورتی که مرکزیت آن در تهران و شعبه‎های آن در شهرستان‎ها به اجرای برنامه‎های جشنواره بپردازند.

آقا بابایی درباره تغییرات نمایشگاه امسال گفت: در جشنواره امسال بخش‎هایی مخصوص کودکان و خانواده‎ها وجود دارد و رویداد‌هایی بازی‎محور با موضوعات مختلف از جمله جدول دوره‎ای عنصرها، سنگ و سنگواره، مغز و.. طراحی شده است تا لحظات مفرح و آموزنده‎ای را برای خانواده‎ها در کنار هم رقم بزند.


بیشتر بخوانید: حضور ۵ دانشگاه تراز اول در استپ ششم علم و فناوری مصطفی(ص)


دبیر این جشنواره عنوان کرد: جشنواره علم برای همه، همانطور که از نامش پیداست، برای عموم مردم و خانواده طراحی شده است و هرشب مسابقاتی برای خانواده برگزار می‌شود.

او درباره اهداف جشنوار اظهار کرد: ایجاد بستر مناسب برای رویارویی مردم با علم و تعامل و گفت‎وگوی مردم با متخصصان و افزایش علاقه مردم به علم اهداف اصلی این جشنواره هستند.

آقابابایی گفت: از مهم‌ترین بخش‌های این جشنواره نمایشگاه جُنگ‎های علمی، نشست‎ها وکارگاه‎های علمی، بازی‎های دسته جمعی است.

دبیر جشنواره همچنین ادامه داد: در این جشنواره‎ها مردم بیشتر به علم علاقه‌مند می‎شوند، مطالب جدید یاد می‎گیرند و برای انجام فعالیت‎های علمی تشویق می‎شوند. احساس ارتباط بیشتری با علم پیدا می‎کنند و این موجب پیگیری موضوعات علمی در آینده می‎شود. معمولا شرکت کنندگان در جشنواره‎های علم برای اولین بار با متخصصان و دانشمندان وارد تعامل می‎شوند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.