کاخ سفید خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق شد

در پی ادامه اعتراضات در عراق، کاخ سفید در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور را خواستار شد.

کاخ سفید خواستار برگزاری انتخابات زود هنگام در عراق شدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، کاخ سفید امروز دوشنبه در بیانیه‌ای مداخله جویانه خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق و توقف آنچه «خشونت» علیه معترضان توصیف کرده است ، شد.

کاخ سفید با مطرح کردن ادعا‌هایی بی‌اساس علیه ایران در این بیانیه گفته است: عراقی‌ها در مقابل نفوذ ایران، در تظاهرات ساکت و بی حرکت نخواهند ماند.

آمریکا در این بیانیه جامعه جهانی را به پیوستن به واشنگتن برای تحقق آینده‌ای بهتر برای مردم عراق فراخوانده است.

همچنین آمریکا که خود برهم زننده امنیت و ثبات در منطقه است در بیانیه خود درباره حملات علیه مردم معترض، رسانه‌ها و قطع شدن اینترنت در عراق ابراز نگرانی کرده است.

عراق از ابتدای ماه میلادی اکتبر شاهد اعتراضات مردمی در استان‌های مختلف علیه فساد اقتصادی و مشکلات معیشتی بوده است که برخی عناصر نفوذی تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم را به خشونت کشانده و خواستار برکناری دولت، برگزاری انتخابات زودهنگام و اصلاحات اداری شده‌اند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید 29-29
۱۲:۰۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
تا دیروز با داعش بحساب عراقیها میرسید . حالا دستور صریح به انتخابات میدهد . مگر عراق یکی از ایالات امریکا است وما نفهمیدیم ..
Germany
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
وای بحال ملتی که آمریکا برایش تعیین و تکلیف کند و بگوید کی و چگونه باید انتخابات مردمیش بر گزار شود ملت عراق نباید اجازه دخالت دهند و متحد باشند تا در تاریخ ننگ ضرر و زیان به اسلام دوباره برایشان ثبت نشود
آخرین اخبار