مدیر اجرایی اتحادیه بین المللی راه آهن‌ها:

افزایش ایستگاه‌های شهری ایران ضروری است/ توسعه ایستگاه‌ها اصلی‌ترین راهکار برای کاهش ترافیک و رفع آلودگی شهر‌ها است

فرانسوداون گفت: با توجه به توسعه شهر‌ها و افزایش جمعیت گسترش ایستگاه‌های حمل و نقلی ریلی به ویژه در درون شهر‌ها ضروری است.

افزایش ایستگاه‌های شهری ایران ضروری است/ توسعه ایستگاه‌ها اصلی‌ترین راهکار برای کاهش ترافیک و رفع آلودگی شهر‌ها استبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرانسوداون مدیر اجرایی اتحادیه بین المللی راه آهن‌ها در مراسم هفتمین کنفرانس بین المللی ایستگاه‌های آینده با مشارکت اتحادیه بین المللی راه آهن‌ها با بیان اینکه درباره طراحی ایستگاه‌ها بررسی‌های فنی جدیدی داشته‌ایم، گفت: با توجه به آن که در عصر دیجیتال زندگی می‌کنیم به این نتیجه رسیده‌ایم که باید ایستگاه‌های راه آهن شبیه سازی شوند.

او با بیان اینکه برای ساخت راه آهن مدرن نیازمند مدل سازی هستیم، اظهار کرد: نقش مدیریت ایستگاه‌ها و نحوه تأمین مالی توسعه ایستگاه‌ها از جمله مواردی است که درباره ایستگاه‌های آینده باید به آن توجه شود.

فرانسوداون یادآور شد: رویکرد سیستماتیک به راه آهن دیده شده و مقرر شده است ایستگاه‌های راه آهن در آینده مهمترین چالش‌های شهر‌ها که آلودگی و ترافیک است را برطرف کند.

مدیر اجرایی اتحادیه بین المللی راه آهن‌ها به شبیه سازی ایستگاه‌های راه آهن اشاره کرد و گفت: در این شبیه سازی مدل اکوسیستم و محیط زیست اطراف ایستگاه‌ها در شهر‌ها طراحی و مدل سازی می‌شود.


بیشتر بخوانید:به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،


او با بیان اینکه تا سال ۲۰۵۰ دو سوم از جمعیت دنیا در شهر‌ها زندگی می‌کنند، بیان کرد: هم اکنون این شاخص به ۵۵ درصد رسیده بنابراین ایستگاه‌ها در سال‌های آینده به مردم جهت رفع آلودگی و کاهش ترافیک در شهر‌ها کمک می‌کنند.

فرانسوداون با اشاره به اینکه افزایش خدمات حمل و نقل ریلی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: ما خواهان افزایش سرعت و همچنین توسعه اکوسیستم اطراف ایستگاه‌ها هستیم بنابراین باید توقعات خود را در این حوزه مدنظر قرار دهیم.

مدیر اجرایی اتحادیه بین المللی راه آهن‌ها با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌های ریلی در گذشته یکی از اصلی‌ترین چالش راه آهن بود، اظهار کرد: هم اکنون چالش راه آهن به شهر‌ها و توسعه اطراف ایستگاه‌ها در داخل شهر‌ها محدود شده است.

او یادآور شد: ایستگاه‌های درون شهری راه آهن باید در ایران افزایش یابد تا به جابجایی سریعتر آن کمک کند این موضوع با توجه به سرعت رشد جمعیت ایران بسیار حائز اهمیت است.

فرانسوداون بیان کرد: با اشاره به اینکه حمل و نقل باید از محدوده ریلی فراتر رفته و انواع مدل‌های حمل و نقلی از جمله مترو، اتوبوس و دوچرخه در ایستگاه‌های درون شهری هم به کار گرفته شود.

 همچنین در ادامه این برنامه مارک گیگون مدیر بخش مسافری اتحادیه بین‌المللی راه آهن‌های دنیا در هفتمین کنفرانس بین‌المللی ایستگاه‌های آینده اتحادیه بین‌المللی راه آهن با بیان اینکه امروز پس از ۶ دوره برگزاری موفقیت آمیز این کنفرانس در کشور‌های ایتالیا، فرانسه، بلژیک، روسیه، مغرب و اسپانیا این کنفرانس در ایران برگزار شده است، گفت: ایران به عنوان مهد تمدن و سرزمین تاریخ فرهنگ بسیار شگفت انگیزی در بین سایر کشور‌ها دارد.

او با اشاره به اینکه در این مراسم ۴۰۰ شرکت کننده از ۲۰ کشور مختلف دنیا حضور دارند افزود: این حضور نشانگر نقش راه آهن و اتحادیه بین المللی راه‌آهن‌ها در توسعه همکاری‌های بین‌المللی و روابط بین کشور‌ها است.

مدیر بخش مسافری اتحادیه بین‌المللی راه آهن‌های دنیا توضیح داد: توسعه ریلی یکی از اولویت‌های دولت جمهوری اسلامی ایران است و راه آهن ایران یکی از توسعه یافته‌ترین کشور‌ها در خاورمیانه به شمار می‌رود.

گیگون اظهار کرد: کنفرانس اتحادیه بین المللی راه آهن تحولی است که درباره توسعه ایستگاه‌ها برگزار می‌شود و هدف آن تعامل بخش خصوصی، سازمان‌های بین المللی، مدیران ایستگاه‌ها و ذی نفعان درگیر در مدیریت شهری است تا با همکاری و جمع شدن یکدیگر درباره بهره‌برداری ایستگاه‌های راه آهن بحث و تبادل نظر کند.

گفتنی است؛ هفتمین کنفرانس بین المللی ایستگاه‌های آینده اتحادیه بین المللی راه آهن‌ها امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، دبیرکل اتحادیه بین‌المللی راه آهن‌ها، مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و جمعی از دست اندرکاران حمل و نقل ریلی کشور و چندین کشور در تهران برگزار شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
ساخت ایستگاه راه آهن شهرکرد ضروری است .
آخرین اخبار