آرش میراسماعیلی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

داورزنی به اعزام مولایی به ژاپن ورود کرد/ از اول با اعزام سعید مخالف بودم/ هیچ گاه از مواضع جمهوری اسلامی کوتاه نمی‌آییم

رئیس فدراسیون جودو درباره آخرین وضعیت این فدراسیون توضیحاتی را ارائه کرد.

آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو کشورمان در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ابتدا درباره شرایط به وجود آمده در جودو گفت: همان طور که می‌دانید ما چند ماه است که درگیر مسائل به وجود آمده بابت تعلیق فدراسیون جودو هستیم. شرایط کار برای فدراسیون سخت شده است. در مطالبی که درباره معاون وزیر ورزش از سوی بنده به بیرون درز کرده کمی بی انصافی شده است. به نظر من الان نباید به دنبال مقصر بگردیم، زیرا ما در یک قایق هستیم و نباید به دنبال تخریب یکدیگر باشیم.

داورزنی به اعزام مولایی به ژاپن ورود کرد

رئیس فدراسیون جودو افزود: ما قبل از مسابقات جهانی جودو نام ۲ ورزشکار (سعید مولایی و محمد بریمانلو) را به وزارت ورزش اعلام کردیم مسئولان وزارت از طریق شورای برون مرزی روادید جودوکاران را دریافت کنند. به همین دلیل وزارت ورزش و ما جلساتی را با شورای برون مرزی برگزار کردیم. ابتدا قرار نبود که تیم ملی به ژاپن اعزام شود ، اما پس از صحبت‌هایی که انجام شد و محمدرضا داروزنی به صورت شخصی  به این موضوع ورود کرد، تیم ملی جودو به رقابت‌های جهانی اعزام شد. همان طور که می‌دانید شخص معاون وزیر در این موضوع نیت بدی نداشت و فقط به ما اعلام کرد که تیم باید هر طوری شده به توکیو اعزام شود.


بیشتر بخوانید: زمان بازگشت جواد محجوب به ایران مشخص شد


مولایی سه سال پیش به دنبال تغییر تابعیت بود

آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو درباره شرایطی که برای سعید مولایی پیش آمده است بیان داشت: شرایطی که الان برای جودوی ما و به خصوص سعید مولایی پیش آمده است مربوط به این چند ماه اخیر نیست سعید مولایی با فدراسیون جهانی جودو ارتباط داشت و می‌خواست تغییر تابعیت دهد و برای تیم ملی جمهوری آذربایجان مبارزه کند. اگر مولایی تابعیت خود را تغییر می‌داد تا ۳ سال نمی‌توانست برای هیچ کشوری مبارزه کند و به همین دلیل فدراسیون جهانی جودو از سال ۲۰۱۸ به دنبال سعید مولایی بود و ما این موضوع را از طریق صحبت‌ها و پیام‌هایی که فدراسیون جهانی برای او ارسال می‌کرد، فهمیدیم.

فدراسیون جهانی مولایی را زیر نظر داشت

او افزود: در مسابقات جهانی وقتی مولایی تا مرحله نیمه نهایی بالا آمد حمایت‌های فدراسیون جهانی از او بیشتر شد. به طوری که از نوع پوشش‌ها و رفت و آمدها، فدراسیون جهانی مولایی را کاملاً زیر نظر داشت و بعد از آن هم مولایی اعلام کرد که قرار نیست پناهنده شود و به عنوان سرباز ایران مبارزه خواهد کرد، اما بعد دیدیم که به آلمان رفته و تابعیت این کشور را گرفت.

میراسماعیلی ادامه داد: بعد از سعید مولایی، سرمربی سابق تیم ملی جودو به مولایی پیوست و حتی در شبکه‌های معاند علیه نظام جمهوری اسلامی صحبت‌هایی را انجام داد.


بیشتر بخوانید: مدیر تیم‌های ملی جودو: نوجوانان و جوانان جودو کار به مسابقات آسیایی اعزام می‌شوند/ امیدواریم وزارت ورزش حمایت بیشتری از ما کند


هیچ گاه از مواضع جمهوری اسلامی کوتاه نخواهیم آمد

رئیس فدراسیون جودو درباره شکایت ایران در دادگاه CAS گفت: ما الان ۲ پرونده در دادگاه CAS داریم. یکی پرونده مربوط به رای موقت و دیگری هم مربوط به محرومیت تعلیقی جودو است که ما به دنبال این هستیم تا این پرونده‌ها را به سرانجام خوبی برسانیم و مطمئن باشید هیچ گاه از موضع خودمان هم کوتاه نخواهیم آمد.

از اول با اعزام مولایی مخالف بودم

میراسماعیلی درباره اینکه آیا شما از ابتدا با اعزام مولایی به مسابقات جهانی مخالف بودید یا خیر بیان داشت: بله من از اول با اعزام تیم به مسابقات جهانی مخالف بودم، اما وقتی دستور از بالا آمد که جودوکاران حتماً باید به توکیو اعزام شوند کاری نتوانستم انجام دهم و مجبور شدیم نام ورزشکاران را به وزارت ورزش اعلام کنیم. جا دارد از وزیر ورزش که در این مدت جویای حال جودو بوده کمال تشکر را داشته باشم. با جلساتی که با وزیر برگزار کردیم او به ما اطمینان داد و امیدواریم که این شرایطی که الان برای جودو به وجود آمده است هر چه زودتر به سرانجام خوبی برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داور بین المللی جودو
۱۰:۱۳ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
آقای میراسماعیلی داره فرار رو به جلو میکنه . نهادهای نظارتی باید نقش او را که نقش بزرگی هم هست در ماجرای محرومیت جودوی ایران بررسی و اعلام نمایند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
نه به اون بگم بگم هاش که عادت داره خودش رو افشاگر جا بزنه نه به اینکه ادعا میکنه در مطالبی که درباره معاون وزیر ورزش از سوی وی به بیرون درز کرده کمی بی انصافی شده است. به نظر من الان نباید به دنبال مقصر بگردیم، زیرا ما در یک قایق هستیم و نباید به دنبال تخریب یکدیگر باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
قلی بیگ زاده
۲۲:۴۶ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
اگر طبق فرمایش ایشان فدراسیون جهانی جودو از سال ۲۰۱۸ به دنبال سعید مولایی بود چرا فدراسیون جودو نتوانست او را حفظ کند ؟
آخرین اخبار