تلاش ترامپ برای ممانعت از انتشار اظهارنامه مالیاتی‌اش ناکام ماند

قاضی فدرال منطقه واشنگتن شکایت رئیس‌جمهور آمریکا برای امتناع از انتشار اظهارنامه مالیاتی‌اش را نپذیرفت.

قاضی فدرال تلاش ترامپ برای امتناع از انتشار اظهارنامه مالیاتی را ناکام گذاشتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک قاضی فدرال آمریکا شکایت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور برای جلوگیری از دسترسی به اظهارنامه‌های مالیاتی‌اش را رد کرد.

قاضی کارل نیکولز، قاضی منطقه‌ای واشنگتن که از سوی ترامپ به این سمت منصوب شد، شکایت رئیس جمهور برای امتناع از انتشار اظهارنامه‌های مالیاتی اش را نپذیرفت. قاضی نیکولز در حکمی اعلام کرد ترامپ می‌تواند مسئولیت ایجاد صلاحیت‌های شخصی را برعهده بگیرد، اما ادعا‌های او در این خصوص پذیرفتنی نیست.

همچنین این قاضی فدرال افزود ترامپ می‌تواند ادعا‌های خود را علیه مقامات نیویورک بار دیگر مطرح کند و یا می‌تواند از این مقامات در منطقه خودشان شکایت کند. تعدادی از دادستان‌های نیویورک پیشتر به صورت رسمی از شرکت حسابداری دونالد ترامپ به نام «مازارز یو اس ای» درخواست کردند که اظهارنامه مالیاتی ۸ سال اخیر رئیس جمهور آمریکا را منتشر کند.

پیشتر نیز فرماندار دموکرات کالیفرنیا طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن همه نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باید اظهارنامه مالیاتی ۵ ساله خود را منتشر کنند؛ حکمی که هدف اصلی آن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکاست.

این حکم که به تأیید مجلس سنا و مجلس نمایندگان ایالت کالیفرنیا رسید، آخرین تلاش دموکرات‌ها برای وادار کردن ترامپ به انتشار اظهارنامه مالیاتی اش است. آندرو کومو حکمی را صادر کرد که بر اساس آن وزارت امور مالیاتی و دارایی موظفند هرگونه اطلاعاتی را که کنگره درباره اظهارنامه‌های مالیاتی نامزد‌های انتخابات از آن‌ها درخواست می‌کند، ارائه دهد.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا چندی پیش به صورت رسمی خواستار انتشار اظهارنامه مالیاتی ترامپ شدند. «ریچارد نیل»، رئیس کمیته امکانات مالی مجلس نمایندگان آمریکا از «چارلز رتینگ»، رئیس سازمان «خدمات درآمد داخلی» درخواست کرد اظهارنامه مالیاتی ۶ ساله ترامپ را منتشر کند.

ترامپ، نخستین رئیس‌جمهور آمریکا در چند دهه اخیر است که از انتشار اظهارنامه مالیاتی‌اش خودداری کرده است. او پیشتر گفته بود تا زمانی که تحت بازرسی قرار دارد، اظهارنامه مالیاتی‌اش را منتشر نمی‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار