مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در جشنواره کتابخوانی رضوی در سال‌های ۹۷ و ۹۸ رتبه نخست را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اکبر سبزیان مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته کتاب در جمع اصحاب رسانه گفت: در بحث فرهنگی در خراسان رضوی به موفقیت‌های مهمی دست یافته ایم که می‌توان به کسب رتبه نخست جشنواره کتابخوانی رضوی در سال‌های ۹۷ و ۹۸ اشاره کرد.

او ادامه داد: در سال ۹۷، ۱۶۲ هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند که این رقم تا شهریور سال ۹۸ به ۲۰۹ هزار و ۳۹۵ می‌رسد و با افزایش ۲۹ درصدی روبرو بودیم، که اتفاق مهم و ارزشمندی است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: برنامه‌های خوبی به منظور ترویج فرهنگ کتاب خوانی در خراسان رضوی انجام شده که یکی از آن‌ها برگزاری جلسات کتابخوانی در پادگان‌های ارتش و نیروی انتظامی است.
 

با کتاب گام دوم انقلاب را بر می‌داریم

 

سبزیان افزود: در سال‌های ۹۷ و ۹۸ جلسات خوانش کتاب با محوریت بهره گیری از تقریظ‌های رهبری معظم انقلاب برگزار شد که در این جلسات کتاب‌هایی از جمله فرنگیس، در کمین گل سرخ، به سفارش مادرم و شهربانو خوانش شد و نکته جالب توجه اینکه آمار فروش این کتاب‌ها پس از برگزاری جلسات بالا رفت.

او ادامه داد: از مهمترین نشست‌های برگزار شده می‌شود به نشست بازخوانی بیانیه ارزشمند گام دوم انقلاب اشاره کرد که گام بزرگی برای اداره کل کتابخانه‌های عمومی محسوب می‌شود.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: در هفته کتاب برنامه‌های فرهنگی خوبی پیش بینی شده است که یکی از آن‌ها تجلیل از کتابداران و کتابخوان‌های برجسته است.

سبزیان در زمینه عضویت در کتابخانه‌ها و زیربنای مورد استفاده برای کتابخوانی افزود: در تعداد عضویت در کتابخانه‌های عمومی، رشد ۵.۶۴ درصدی و در زیر بنای مورد استفاده به رشدی ۳۴.۶۱ درصدی رسیده ایم.

انتهای پیام // م. ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.