معاون آب و فاضلاب وزارت نیرو:

تکرار سیلاب دور از انتظار نیست/لزوم آمادگی مردم و مسئولان برای مقابله با سیل

معاون آب و فاضلاب وزارت نیرو گفت: تکرار سیلاب دور از انتظار نیست، لذا مردم و مسئولان باید آمادگی مقابله با آن را داشته باشند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، قاسم تقی زاده خامسی معاون آب و فاضلاب وزارت نیرو، امروز سه شنبه در همایش ملی سیلاب ۹۸-۹۷ که در استان خوزستان برگزار شد، گفت: در کشور به منظور پیشگیری از سیل، اقدامات زیادی انجام شده است.

او افزود: احداث سد‌ها موجب شد از سیلی که در گذشته ۳ هزار کشته در این استان داشته، اکنون بدون هیچگونه تلفات جانی به پایان برسد.

تقی زاده خامسی بیان داشت: سالانه سمینار و همایش‌های مختلف این چنینی در کشور برگزار می‌شود که خروجی آن کتاب‌هایی برای دانشجویان است، اما باید تلاش کنیم این سمینار‌ها خروجی‌های عملی نیز داشته باشد.

معاون آب و فاضلاب وزارت نیرو ادامه داد: عنوان این جلسه صحیح نیست، چرا که با توجه به تغییر اقلیم، این سیلاب قطعاً تکرار خواهد شد و ما باید برای مقابله با آن همه توان و نیرو‌های خود را آماده کنیم.

این مقام مسئول اظهار داشت: باید تلاش شود تا با آمادگی مردم، تجهیزات و زیرساخت‌ها همزیستی با سیل را یاد بگیریم.

او با اشاره به وقوع سیل در دیگر کشور‌ها تصریح کرد: در کشور‌های توسعه یافته پس از وقوع این چنین حوادثی راهکار‌هایی را برای جلوگیری از بروز آن طراحی کردند.

قاسم تقی زاده خامسی اذعان داشت: ساخت سیل بند، تقویت مسئولیت دولت، تعریف نقل‌ها، افزایش سامانه هشدار سیل و مدیریت ریسک از جمله راهکار‌های انجام شده برای سیل‌های بزرگ در جهان بوده است.

او اظهار کرد: سیل بحران است، اما بحران خوبی است؛ مدیرانی که درک بالایی دارند می‌توانند به خوبی این بحران را نه به مسئله بلکه فرصت تبدیل کنند.

خامسی بیان داشت: موضوع سیلاب یک موضوع میان بخشی است و یک دستگاه به تنهایی نمی‌تواند مدیریت آن را برعهده داشته باشد.

انتهای پیام/گ

احتمال وقوع دوباره سیلاب در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار