نشست صمیمی فرمانده انتظامی مازندران با دانش آموزان نخبه

فرمانده انتظامی مازندران در نشست صمیمی با نخبگان دانش آموزی استان، گفت: پیشرفت، توسعه، تکامل و شکوفایی استعداد‌های یک جامعه نیازمند امنیت اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سردارسیدمحمود میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران در جمع دانش آموزان دبیرستان‌های نمونه دولتی و استعداد‌های درخشان، نخبگان، انجمن دانش آموزی و سازمان دانش آموزی استان، گفت: پیشرفت، توسعه، تکامل و شکوفایی استعداد‌های یک جامعه نیازمند امنیت اجتماعی است.

او افزود: نیاز به امنیت پس از سایر نیاز‌های انسان به عنوان یکی از ساختار‌های اساسی و پایه‌ای تشکیل‌دهنده شخصیت فرد قلمداد می‌شود و تا زمانی که فرد در زندگی روزمره خود احساس امنیت نکند، هیچ پیشرفتی در طول ساختار شخصیتی خود شاهد نخواهد بود.

سردار میرفیضی با اشاره به این که مردم به عنوان زمینه ساز اصلی امنیت اجتماعی محسوب می‌شوند، گفت: بینش کافی، آگاهی نسبت به مسائل مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در مردم از مهمترین مولفه‌های مشارکت مردم در امنیت اجتماعی است.

او افزود: در این راستا نگاه جامعه محوری پلیس در ایجاد نظم و امنیت عمومی از رویکر‌های مهم نیروی انتظامی است که با هدف جلب رضایت مردم و تحقق پلیس مردمی برای ارتقاء سرمایه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

سردار میرفیضی مهمترین نقش پلیس را برقراری ارتباط با مردم و جلب اعتماد عمومی دانست و گفت: جلب اعتماد موجب محبوبیت پلیس و افزایش مشارکت عمومی در برقراری نظم و امنیت می‌شود.

فرمانده انتظامی مازندران، در ادامه با اشاره با ماموریت‌های پلیس ۱۱۰، افزود: علاوه پاسخگویی مناسب و حضور به موقع و موثر ماموران پلیس در صحنه برای جلب رضایت شهروندان، تجزیه و تحلیل جرایم در بازه‌های زمانی مختلف و اتخاذ تاکتیک‌های مناسب برای پیشگیری از جرایم از ماموریت‌های پلیس ۱۱۰ به شمار می‌رود.

میرفیضی با اشاره به نگاه جامعه محوری پلیس و اقدامات فرهنگی و اجتماعی پلیس، گفت: از دیگر اقدامات پلیس برای کاهش آسیب‌های اجتماعی راه اندازی مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی در کلانتری هاست که در این راستا مصالحه ۸۲ درصدی پرونده‌های ارجاعی به این مراکز از دیگر موفقیت‌های فرماندهی انتظامی استان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/س

نشست صمیمی سردار میر فیضی با دانش آموزان نخبه مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار