تشکیل ستاد پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی در دادگستری قوچان

دومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی به ریاست دادگستری قوچان، با حضور برخی از ادارات و ارگان‌های دخیل در امر انتخابات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین آذری رئیس دادگستری قوچان در دومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی در این شهرستان به اصحاب رسانه ، گفت: انتخابات یکی از نماد‌های مردم سالاری است و در این میان انتخابات مجلس از اهمیت خاصی برخوردار است.

او با اشاره به تلاش برای ایجاد زمینه حضور بیشتر مردم در انتخابات، ادمه داد: باید با ایجاد روابط خوب و آزاد و همچنین رعایت قوانین و مقررات زمینه‌ای فراهم شود تا مردم بتوانند قدرت تصمیم گیری داشته باشند.

رئیس دادگستری قوچان انتخابات را برگ برنده جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: بیشترین انتخابات مبتنی بر اصول دینی و اسلامی در ایران برگزار می‌شود که آن را متمایز با سایر نظام‌های دنیا ساخته است.

حجت الاسلام و المسلمین آذری افزود: اقدامات و تصمیمات این ستاد، تضمین کننده صحت و سلامت برگزاری انتخابات بوده و با تعامل و هماهنگی همه دستگاه‌ها زمینه برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمند و با شکوه و پر شور و حضور حداکثری مردم فراهم خواهد شد.

او ادامه داد: بر اساس بخشنامه‌ی ریاست محترم قوه قضائیه، شعب رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی در دادگاه و دادسرا تشکیل شده است، که در صورت بروز تخلفات، در اسرع وقت به آن رسیدگی خواهد کرد.

رئیس دادگستری قوچان گفت: انتظار مردم از مسئولان امانت داری و حفظ آراء که به تعبیر مقام معظم رهبری حق الناس محسوب می‌شود، و تشکیل این ستاد می‌تواند تضمین کننده این مهم باشد.

حجت الاسلام و المسلمین آذری با تاکید بر پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی، افزود: این پیشگیری باید ابتدا از سوی دست اندرکاران برگزاری انتخابات رعایت شود تا بتوان زمینه یک انتخابات سالم و آزاد را در ماه‌های آینده فراهم کرد.

او ضمن تاکید بر برخورد قاطع با مجرمین انتخاباتی ادامه داد: همه فعالیت کاندید‌های انتخاباتی رصد می‌شود و باید همه مردم و مسئولین و نیز کاندید‌ها تابع قانون باشند.
 

جرائم تبلیغات کاندیدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی


ولیدخت دادستان عمومی و انقلاب قوچان نیز گفت: حضور مسئولین دولتی در عرصه تبلیغات کاندید‌ها، استفاده از امکانات دولتی و عمومی در تبلیغ  از طریق مصادیق بارز جرائم تبلیغاتی به شمار می‌آید.

او همچنین نسبت به کنترل فضای مجازی در رابطه با تبلیغات زودرس هشدار داد و از پلیس فتا و فرمانده انتظامی قوچان خواست تا این موارد را سریع به دادسرا اعلام کنند. 

دادستان عمومی و انقلاب قوچان گفت: مهمترین شاخص‌های یک انتخابات خوب، رعایت اخلاق انتخاباتی، قانونگذاری، حفظ سلامت، امنیت و آرامش انتخابات و مشارکت حداکثری مردم است.

او ادامه داد: حضور مدیران در فعالیت‌های انتخاباتی پس از وقت اداری جز مصادیق محرمانه است.

ولیدخت افزود: بر اساس بخشنامه قوه قضائیه، شعب رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی در دادگاه و دادسرا تشکیل شده است، که در صورت بروز تخلفات، در اسرع وقت به آن رسیدگی خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قوچان همچنین به مسئولان و مجریان انتخابات توصیه کرد که با عملکرد خود این اعتماد و اطمینان را در بین مردم ایجاد کنند که امین مردم هستند و رای آن‌ها محفوظ است.
 
انتهای پیام//ح.خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.