مدیرکل دامپزشکی استان قم مطرح کرد؛

هیچ گزارشی از ابتلا به آنفولانزای فوق حاد پرندگان دراستان نداشته ایم

رفیعی گفت:تا کنون هیچ موردی از ابتلا به آنفولانزای فوق حاد پرندگان دراستان نداشته ایم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، در جلسه ستاد آنفولانزای فوق حاد پرندگان استان که به ریاست استاندار و برای تقویت هماهنگی بین بخشی در اقدامات پیشگیرانه برگزار شد، گزارش کمیته‌های پنج گانه و دستگاه‌های عضو ستاد در یک سال گذشته ارائه و شرح وظایف دستگاه‌های مسئول برای پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان بررسی و تصویب شد.

رفیعی مدیرکل دامپزشکی استان در این جلسه با بیان اینکه تا به حال هیچ گزارشی از ابتلا به آنفولانزای فوق حاد پرندگان دراستان نداشته ایم گفت: با توجه به فصل مهاجرت پرندگان، اتخاذ تدابیر پیشگیرانه ضروری است.

او از بهره برداران به ویژه روستائیان خواست ضمن رعایت کامل اصول بهداشتی هرگونه موارد مشکوک، تلفات طیور روستایی و واحد‌های غیر مجاز را به سرعت به دامپزشکی اطلاع دهند.

قم عاری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان استاندار قم هم بر اجرای کامل و به موقع مصوبات این جلسه درباره اقدامات پیشگیرانه دستگاه‌های مسئول تاکید کرد.

آقای سرمست از معاونت سیاسی و امنیتی استانداری و پدافند غیر عامل خواست بر نحوه اجرای این مصوبات نظارت مستمر کنند.

در سال ۹۶ بیماری انفولانزای فوق حاد پرندگان در کشور و قم خسارات جدی به صنعت مرغداری وارد کرد.

با تشدید اقدامات پیشگیرانه در سال ۹۷ از جمله واکسیناسیون کامل طیور، ممیزی مرغداری ها، آموزش مرغداران، سترون سازی و ساماندهی کود مرغداری‌ها و مدیریت آمایش آن‌ها و تقویت نظارت در کشتارگاه‌ها صنعت مرغداری، استان از این تهدید رهایی یافت.

امسال تراکم جمعیت طیور در مرغداری‌ها با بیش از ۵/۲ برابر افزایش به حدود ۱۰ میلیون قطعه رسیده است.

انتهای پیام/الف

قم عاری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان

برچسب ها: دامپزشکی ، استاندار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.